۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۲۷۵۹۸
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

روحیه ایثار و شهادت در جامعه تقویت شود

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، شهادت، ایثار و از خود گذشتگی غیور مردان ایرانی است و جنگ تحمیلی با همت و پشتکار مردم ایران به پیروزی رسید.
پوستر/ فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گرامی باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد کوثر شهر ایلام ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید الشهدا(ع) اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران اوج افتخارات ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، شهادت، ایثار و از خود گذشتگی غیور مردان ایرانی است و جنگ تحمیلی با همت و پشتکار مردم ایران به پیروزی رسید و دفاع مقدس، دفاع از ناموس، خاک، دین، تمامیت ارضی، انقلاب، قرآن و اسلام بود و به همین دلیل است این جنگ و دفاع را دفاع مقدس نامیده شده است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری 8 سال دفاع مقدس صرفا یک امتداد زمانی صرف و فقط یک برهه زمانی نیست بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت ما می تواند از آن استفاده کند و آن را استخراج و مصرف و سرمایه گذاری کند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: دشمن با هدف اینکه روحیه انقلابی و اسلامی ما را خدشه دار کند این جنگ را به راه انداختند، اما مردم همیشه در صحنه و انقلابی ما از این جنگ برای به ثمر نشاندن انقلاب استفاده کردند و با نیروی انقلابی و روحیه جهادی مردم ما بیش از پیش پررنگ تر و شعله ور تر شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در راستای حفظ آرمانهای مقدس 8 سال دفاع مقدس یک وظیفه خطیر و مهم است، ادامه داد: باید نگذاریم که روحیه انقلابی و حماسی در جامعه ما خاموش شود و باید ماهیت جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی  کنیم و روحیه ایثار و شهادت طلبی را در بین جوانانمان بیش از پیش تقویت کنیم چرا که همیشه دشمنان قسم خورده ایران اسلاتمی در کمین این انقلاب هستند.

این مدرس حوزه گفت: شهید محمد جهان آرا  به ارزش ایمان در جنگ تحمیلی اشاره می کنند و می گویند بچه ها اگر شهر سقوط کرد دوباره آن شهر را پس می گیریم  اما مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند؛ رزمندگان ما با آن ایمان راسخی که داشتند ایران را از چنگال  دشمن در آوردند و با روحیه ایثار و شهادت طلبی خود  ایران اسلامی  را در طول جنگ تحمیلی به اوج اقتدار  و عزت خود رساندند.

حجت الاسلام تقوایی در پایان تاکید کرد: رسانه ها و صدا و سیما در این زمینه باید توجه داشته باشند که باید فعالیت های خود را در این زمینه بیشتر کنند و بودجه های بیشتری را برای این زمینه صرف کنند. متاسفانه در ساخت فیلم ها با محتوای دفاع مقدس کم کاریهایی را شاهد هستیم که با همت نویسندگان و برنامه ریزان باید این مساله تقویت شود چرا که ما نباید اجازه دهیم که فرزندانمان این دوره را فراموش کنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات