۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۲۷۶۰۷
حجت الاسلام نظافت:

کسانی یاری گر حسین زمان می شوند که عزاداری شان از سر معرفت باشد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یاری امام زمان(عج) آنقدر ارزشمند است که یاری خدا محسوب می شود، گفت: عزادارانی می توانند یاری گر حسین زمان شوند که عزاداری شان فقط شور و احساس نبوده و از سر آگاهی و معرفت باشد.
نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، استاد حوزه علمیه، امشب در مراسم سوگواری سالار شهیدان در حسینیه هنر گفت: عزاداری مطلوب باید منجر به یک تصمیم تازه بشود و دلیل ارزشمندی گریه بر مصیبت امام حسین(ع) این است که متوجه مصیبت دیدگی بشریت باشیم که تا امام زمان(عج) ظهور نکرده و از جریان باطل انتقام نگیرد، ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امام زمان(عج) عاشق و خیرخواه مردم است بنابراین از اینکه انسان ها ناآگاه و جاهل باشند رنج می برد؛ عزادارانی می توانند یاری گر حسین زمان شوند که عزاداری شان فقط شور و احساس نبوده و از سر آگاهی و معرفت باشد.

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه یاری امام زمان(عج) انقدر ارزشمند است که یاری خدا محسوب می شود اضافه کرد: ما باید پاسخگوی افرادی باشیم که پیام مکتب حسینی به آن ها نرسیده است؛ انسان ها آزاد آفریده شده اند و باید خود راهشان را انتخاب کنند و این انتخاب زمانی ممکن است که دو مسیر رشد و گمراهی برایشان روشن و واضح باشد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: جلسات عزاداری باید آمیخته با این تفکر باشد و این جلسات همیشه ترسیم گر دو تابلوی یزیدیان و حسینیان مقابل مخاطب باشند؛ باید غصه بخوریم که بسیاری انسان ها ندانسته و نشنیده و نشناخته به مکتب حسینی پشت می کنند و از خود بپرسیم چرا نتوانستیم خوب پیام رسانی کنیم.

وی افزود: نیروهای ارزشی به جای طلبکاری از منحرفان باید خود را بدهکار انان بدانند و زکات علمی و معرفتی خود را به آنان بپردازند.

سرباز تربیت حسینی باشیم

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه خدا به انسان ظرفیت مظهر اسماء الهی بودن و لقاء الله داده است، خاطرنشان کرد: اگر نگاهمان به انسان ها مانند نگاه ائمه اطهار(ع) نباشد نمی توانیم یاری گر و عزادار ائمه اطهار(ع)  باشیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: با صرف اشک ریختن نمی توان از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کرد؛ روز عاشورا هم عده ای بر بالای بلندی نظاره گر شهادت امام حسین(ع) بودند و برای پیروزی ایشان دعا می کردند اما خود کاری انجام نمی دادند.

وی تأکید کرد: مشکل جمهوری اسلامی، مشکل آموزش است؛ صرف آموزش تئوری و ذهنی دردی را دوا نمی کند و باید ایمان شکل بگیرد و انسان عشق امام را لمس کند.

برنامه اصلی اسلام برای دعوت مردم، عامل بودن است

حجت الاسلام نظافت، عمل کردن به ادعاها را برنامه اصلی اسلام برای دعوت مردم برشمرد و گفت: اسلام بر ارتباطات سازنده با دیگران تأکید دارد؛ اگر خود را برتر و بالاتر از گرفتاران و ناآگاهان بدانیم، نمی توانیم دستگیرشان باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر نیروهای ارزشی تا محبوب نشوند نمی توانند به دین و امام زمان(عج) خدمت کنند؛ اما این محبوبیت باید هم در زمین و هم در آسمان باشد چرا که ممکن است در زمین با دست برداشتن از اصول و ارزش ها هم محبوب شویم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در سیره ائمه اطهار(ع) با ادعای تشیع مثل یک گناه برخورد شده است، اضافه کرد: دلیل این امر این است که نقص ها و بدی های ما به حساب دین و اهل بیت(ع) گذاشته می شود./930/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات