۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۵۲۷۸۶۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

قرآن و روایات ائمه محور اصلی فعالیت تبلیغی روحانیان باشد

نماینده چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر بیان مطالب معتبر و مستند در منابر مجالس، گفت: باید قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) محور اصلی تبلیغ روحانیان و مبلغان دینی باشد.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت ایام محرم و شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع)، اظهار داشت: با توجه به برپایی مجالس و منابر سوگواری حضرت امام حسین (ع) باید مبلغان و مداحان در این ایام از داستان‌سرایی و بیان مطالب دور از ذهن خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه اصلی‌ترین مسأله در تبلیغ دین و پایه‌های اعتقادی مردم اصول و آموزه‌های اسلامی و دینی است مداحان و مبلغان در این ایام باید در سخنرانی‌ها و فرصت منابر خود سخنانی مبتنی بر قرآن و روایات بیان کنند و حماسه کربلا را به‌طور دقیق و مستدل برای مردم به نمایش بگذارند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: در روزهایی که به دلیل شهادت امام حسین (ع) مردم تمایل زیادی به شنیدن موعظه و نشستن پای منبر دارند باید مبنای سخنرانی‌ها و عزاداری‌های سالار شهیدان اخلاق، احکام، قرآن و روایات مستند باشد و روحانی یا مبلغ در عمل به تبلیغ دین بپردازد تا شاهد تأثیر شگفت‌انگیز تبلیغ در مردم باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاز و تطویل در منابر یکی از آفت‌های تبلیغ است، ادامه داد: روحانیان، مبلغان و مداحان باید با شناخت سلیقه و ظرفیت مخاطبان خود از بیان مطالب تکراری و طولانی پرهیز کرده و اسلوب خطابه را رعایت کنند؛ چراکه طولانی کردن مجالس و بیان تکراری مطالب سبب خستگی و گریز مردم از پای منبر می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: در این روزهای عزاداری و سوگواری که از کوچک تا بزرگ، تحصیل‌کرده و بی‌سواد پای منبر می‌نشینند منبر باید شیوا و رسا بوده و مطالب با بیانی ساده، روان و قابل‌فهم برای تمام قشرهای مردم بیان شود تا مردم جذب این‌گونه مجالس شوند./9314/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات