۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۷۸۵

زمینه سازی های عاشورا برای ظهور بقیه الله(عج)

امام حسین(ع) با طرح مباحث «ظهور مهدی موعود(عج)» و بازگشت امامان(ع) به دنیا در شب عاشورا، درصدد ایجاد زمینه‌های مناسب طرح این مباحث و ایجاد آمادگی لازم و…‌‌بر می‌آیند، پس باید منتظران واقعی و آماده شهادت، به فلسفه انتظار بیندیشند.
ظهور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کارشناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره «احیای آرمان های امام حسین(ع) در جامعه مهدوی» در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می نویسد:

در بسیاری از جنگ‌ها و نبردهای گروه حق و باطل، عموماً جبهه حق (پیامبران و خداپرستان) پیروز شده‌اند و خداوند نیز نصرت خود را شامل آنان کرده است. براساس شواهد قرآنی و تاریخی، پیامبرانی چون نوح، هود، لوط، صالح، موسی، ابراهیم، داود، سلیمان، محمد(ص) و…‌‌هم پیروز نظامی و ظاهری بوده‌اند و هم پیروز اعتقادی و معنوی، این پیروزی‌ها در سایه نصرت و عنایت‌های الهی به دست آمده و این سنت او است که در میان آفریدگان جاری است و هرگز در سنت الهی دگرگونی راه ندارد.

امام حسین(ع) و یزید در سرزمین کربلا، رویاروی هم قرار گرفته و با هم جنگیدند و هر چند در ظاهر غلبه و چیرگی از آن یزید و یزیدیان بود اما در واقع و سرانجام، شخصیت امام حسین(ع) پیروز شد و اندیشه و پیام خود را برای همه عصرها و ملّت‌ها به یادگار نهاد و در این راه جان خود را نیز فدا کرد.

به همین جهت است که راه و آرمان او در نهضت مهدوی، هویدا شده و اندیشه و پیامش احیاء خواهد شد؛ یعنی، الگو و اسوه انقلاب جهانی امام مهدی(عج)، قیام خونین حسینی است و برنامه‌ها و اهداف آن در عصر ظهور تحقق خواهد یافت. امام خمینی (ره)  می فرمود: «واقعه عظیم عاشورا، از سال ۶۱ هجری، تا خرداد ۴۳ و از آن زمان تا قیام حضرت بقیه الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ در هر مقطعی انقلاب ساز است.»

بر این اساس است که پیام‌ها و اهداف امام حسین (ع)، در نهضت جهانی امام مهدی(عج) بازسازی و شکوفا شده و در عالم واقع، محقق می‌شود. البته در اینجا یک نکته کلیدی، مهم و بایسته وجود دارد  و آن عبارت است از: بسترسازی امام حسین(ع) برای قیام عاشورا و ایجاد آمادگی و حالت انتظار در میان شیعیان. حضرت اباعبدالله(ع) در صبح عاشورا ـ چند ساعت مانده به شهادت یاران ـ در سخنرانی مهمّی، به آینده و تحولات آن می‌پردازند. رهاورد خون‌های اصحاب و یارانش را در کربلا تحلیل می‌کنند و بشارت می‌دهند که این خون‌ها هدر نمی‌رود؛ زنده و جاویدان می‌ماند. حرکت‌ها پدید می‌آورد و به ظهور حضرت مهدی(عج) می‌انجامد و به عدل جهانی و حکومت جهانی قرآن متصل می‌شود و ادامه می‌دهند: من و شما دوباره زنده می‌شویم؛ دوران رجعت و بازگشت دوباره امامان معصوم فرا می‌رسد و حکومت عدل جهانی مهدی را تداوم می‌بخشیم «فابشروا فوالله لئن قتلونا فانّا نرد علی نبینا ثم امکث ماشاءالله فاکون اوّل من تنشقّ الارضُ عنه»

امام حسین(ع) با طرح مباحث «ظهور مهدی موعود(عج)» و بازگشت امامان(ع) به دنیا در شب عاشورا، درصدد ایجاد زمینه‌های مناسب طرح این مباحث و ایجاد آمادگی لازم و…‌‌بر می‌آیند، پس باید منتظران واقعی و ایثارگر و آماده شهادت، به فلسفه انتظار بیندیشند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات