۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۲۸۹۱۹
امام جمعه موقت کرمان:

اخلاص شرط نخست در راه رسیدن به خدا است

حجت الاسلام صباحی با اشاره به این که اخلاص شرط اول در راه رسیدن به خدا است، گفت: شهید حججی با اخلاص و نیت پاک خود به همه مردم بیان کرد که راه امام حسین(ع) باز است و کسی که با نیت پاک، در راه خدا قدم بردارد، زندگی با عزت دارد.
حجت الاسلام صباحی صباحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان امروز ظهر در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان، گفت: عزاداری که مردم ایران برای امام حسین(ع) انجام می دهند، در هیچ جای دنیا یافت نمی شود.

وی افزود: مجالس و مراسم های عزاداری باید برای خدا شکل بگیرد و عزاداری برای انسان معرفت افزا بوده که برای رضایت خدا در عزاداری شرکت کنیم.

حجت الاسلام صباحی با بیان این که شرک اصغر یکی از گناهانی بوده که در بعضی از مراسم های عزاداری دیده می شود، خاطرنشان کرد: خودنمایی کردن یکی از صفات بدی بوده که انسان ها باید از آن دوری کنند و باید تمام کارهای خود را برای خدا انجام دهند.

وی ابراز داشت: صدق و راستگویی را مداحان و مبلغان دینی باید در کار خود داشته باشند و مداحان، نوحه و روضه هایی را برای مردم بخوانند که دارای مستند قوی باشند.

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که مردم به نصیحت های اهل بیت گوش فرا دهند تا زندگی خود را در مسیر خدا قرار دهند، اهار داشت: دروغ یکی از گناهان کبیره در دین اسلام بوده و هرکس بلندگویی را در دست می گیرد نباید مردم را با دروغ احساساتی کند.

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: شأن اهل بیت و پیامبران باید در مراسم های عزاداری حفظ شود، هیات امنای مساجد سعی کنند در مساجد، منبری های قوی دعوت کنند و از مداحانی دعوت کنند که شأن اهل بیت را پایین نیاورند.

وی با توجه به این که نهضت امام حسین(ع) بر اساس تکلیف امر به معروف و نهی از منکر بوده، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به یک واجب فراموش شده در جامعه تبدیل شده است.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر واجبی همچون نماز برای مسلمانان است، خاطرنشان کرد: ادامه دادن آرمان های امام حسین(ع) وظیفه دینی برای تمام مردم محسوب می شود و کسی که در راه  امام حسین قدم بردارد، زندگی خوبی برای خود به وجود آورده است.

وی در پایان گفت: شهید حججی با اخلاص و نیت پاک خود به همه مردم بیان کرد که راه امام حسین باز است و کسی که با نیت پاک، در راه خدا قدم بردارد، زندگی با عزت دارد./9707/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات