۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۲۸۹۶۱

انتقاد فضل الله از اهتزاز پرچم صهیونیستی در کردستان عراق

امام جمعه بیروت با انتقاد از اهتزاز پرچم صهیونیستی در اقلیم کردستان نسبت به نقشه های این رژیم در کردستان هشدار داد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل‌الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد درباره برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: نسبت به دستیابی کردها به حقوق خود همانند سایر شهروندان تاکید می کنیم اما این امر با استقلال و جدایی حاصل نمی‌شود چراکه جدایی سبب افزایش مشکلات این مردم خواهد شد.

وی بر لزوم عدم جدایی اقلیم کردستان تاکید کرد و افزود: جدایی اقلیم کردستان خطرهای فراوانی برای کردستان و همچنین وحدت عراق و وحدت منطقه به دنبال دارد. اسرائیل نیز از این مسئله استقبال کرده و پرچم این رژیم در اقلیم به اهتزاز درآمده است.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: مقامات اقلیم کردستان بدانند که حمایت رژیم صهیونیستی از برگزاری این همه پرسی و جدایی اقلیم از عراق با هدف یاری کردن کردها صورت نمی‌گیرد بلکه آنان می‌خواهند بذر فتنه را کاشته و اختلاف داخلی را در عراق و خارج این کشور افزایش دهند.

وی اظهار داشت: گفت وگو و مذاکره بهترین راه برای حل مشکلات است که همچنان این فرصت وجود دارد. مسؤولان اقلیم کردستان باید به دعوت دولت عراق برای گفت وگو پاسخ مثبت دهند زیرا ممکن است استقلال کردها به روابط آنها با کشورهای همجوار ضربه بزند و مطمئنا پیامدهای سختی به دنبال خواهد داشت.

فضل الله از عملیات استشهادی یکی که از جوانان فلسطینی در قدس تقدیر کرد و ادامه داد: این عملیات نشان داد ملت فلسطین هراندازه که در معرض ظلم و ستم و محاصره قرار داشته باشند باز هم می توانند از همه وسایل ممکن علیه دشمن استفاده کنند و شعار عدم امنیت برای دشمن را محقق سازند.

وی تأکید کرد که صهیونیست ها بهای سنگینی خواهند پرداخت و مجبور می شوند حقوق مشروع فلسطینیان را بپذیرند.

امام جمعه بیروت این عملیات را پاسخ طبیعی به جنایت های دشمن دانست و گفت: جوانان فلسطینی اجازه نمی‌دهند صهیونیست‌ها بر حقوقشان مسلط شوند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز عاشورا خاطرنشان ساخت: از خداوند متعال می خواهیم که همه معانی عزت و کرامت و آزادی و جهاد نهضت حسینی را به ما یاد دهد. به شدت اشتباه است که عاشورا را مختص یک مذهب بدانیم چرا که عاشورا مقابله با ظلم و جنایت و هدر رفتن اموال عمومی و تجاوز به حقوق دیگران به شمار می‌آید.

فضل الله با تأکید بر لزوم مشارکت گسترده در مراسم عزای حسینی در روز عاشورا افزود: این مراسم ها نماد مبارزه حق علیه باطل و عدالت علیه ظلم هستند./980/ب901/د

ارسال نظرات