۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۹۰۵۰
نماینده مردم قم در مجلس:

عالمان متهتک و جاهلان متنسک مقابل اباعبدالله ایستادند

حجت الاسلام ذوالنور گفت: آن قطره اشکی می تواند دریایی از آتش جهنم را خاموش کند که مبتنی بر معرفت امام حسین(ع) باشد.
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم روز تاسوعای حسینی که در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، دنیازدگی را یکی از عواملی که سبب شد یزیدیان در مقابل امام حسین(ع) بایستند دانست و گفت: این مسأله سبب نشود که کسانی بپندارند که باید همه دنیا را رها کرد؛ همه دنیا بد نیست، چراکه یک دنیای ممدوح و یک دنیای ممنوع و مذموم وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار، تلاش، تولید، اشتغال و غیره از جمله مصادیق دنیای ممدوح است که با توجه به سیره اهل بیت(ع) نیز درمی یابیم که این بزرگواران هم نسبت به کار و تلاش در راستای احکام شرعی اهتمام می ورزیدند و از تن پروری و خور و خواب دوری می جستند.

وی افزود: در زمان امام صادق(ع)، تعداد صوفیان زیاد شده بود، اینها انسان هایی دنیاپرست و به ظاهر زاهد بودند؛ روزی امام صادق(ع) در حال کشاورزی و بیل زدن بودند، یکی از صوفی مسلک ها به ایشان عرض کرد «شما که مردم  را به آخرت می خوانید زیبنده نیست که اینگونه در حال تلاش برای دنیا هستید»، در این حال حضرت(ع) فرمودند «اگر من در این حالت از دنیا بروم در یکی از بهترین حالات عبادت خداوند از میان رفته ام»؛ بنابراین اگر کار و تلاش در راستای احکام شرعی باشد و در آن حلال و حرام الهی در نظر گرفته شود، مذموم نبوده، بلکه بدان در روایات سفارش هم شده است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که نیت و راه کسب تعیین کننده خوبی و یا بدی اعمال دنیوی است، ابراز داشت: انسان باید در دنیا به گونه ای باشد که امکانات دنیوی اعم از زن و فرزند، مال، خانه و غیره او را از یاد خداوند غافل نکند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها راه عاقبت به خیر شدن در دنیا و آخرت این است که انسان دنیای خودش را در مسیر آخرت قرار دهد؛ به عبارت دیگر نان دنیا را برای آبادسازی آخرت بخورد.

وی عنوان کرد: دنیایی که در مقابل آخرت قرار گیرد، دنیای مذموم است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که آخرت، تجسم دنیا است، اظهار داشت: اگر در دنیا از راه راست منحرف شدیم، در آخرت هم به یقین نخواهیم توانست از پل صراط بگذریم؛ گاهی مشاهده می شود برخی برای عزاداری امام حسین(ع) ایستگاه صلواتی به پا می کند، اما نسبت به حقوق دیگران بی توجه هستند، این نوع کارها نه تنها ثواب ندارد بلکه حق الناس به حساب می آید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اشک مبتنی بر معرفت عامل نجات بخش انسان است؛ آن قطره اشکی می تواند دریایی از آتش جهنم را خاموش کند که مبتنی بر معرفت امام حسین(ع) باشد.

وی در پایان واقعه کربلا را نتیجه بی بصیرتی مردم آن زمان معرفی کرد و ابراز داشت: افرادی که در کربلا حضور داشتند و مقابل امام حسین(ع) ایستادند ترکیبی از عالمان متهتک و جاهلان متنسک بودند؛ به بیان دیگر اینها ترکیبی از عالمانی بودند که به حلال و حرام پایبند نبودند و جاهلان اهل عبادتی بودند که بصیرت نداشتند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات