۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۲۹۰۵۵
حجت الاسلام رضایی تهرانی:

امام حسین با مقاومت برابر دشمن معادلات آن ها را بر هم زد

سخنران مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در بیت آیت الله علم الهدی گفت: امام حسین(ع) معادلات دشمن را بر هم زد و با رقم خوردن واقعه عاشورا، امروز موفقیت جبهه حق در برابر جبهه باطل کاملا روشن است.
حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، چهارمین شب از مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در بیت آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی در این مراسم طی سخنانی پیرامون علت وقوع حادثه کربلا  اظهار کرد: با وجود این که در عهدنامه میان معاویه و امام مجتبی(ع) بنا شده بود که معاویه کسی را به جانشینی خود معرفی نکند، اما یزید پس از معاویه به خلافت رسید و با روی کار آمدن او جهان اسلام دچار مشکلات فراوان و فراز و نشیب های بسیاری شد.

وی افزود: ارزیابی کارشناسان و مشاوران یزید در آن زمان نسبت به سیدالشهدا(ع) این بود که  ایشان تنها سد و مشکل اصلی در برابر حکومت یزید بودند و از همین رو برای مذاکره با آن حضرت اقدام کردند اما از ابتدا مشخص بود که این روند به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید چرا که تجربه نشان می داد در جریان رحلت پیامبر(ص) دانه درشت های جبهه باطل نیز در مقابل سخنان حضرت زهرا(س) نتوانسته بودند کاری از پیش ببرند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که دومین گزینه حکومت یزید برای مقابله با سیدالشهدا(ع) حبس کردن آن حضرت بود، یادآور شد: آن ها قصد داشتند سیدالشهدا(ع) را به عنوان چهره مخالف خلافت زندانی کنند ولی این اقدام هزینه زیادی برای یزید داشت چرا که ممکن بود جامعه برای نجات آن حضرت قیام کند و پایه های حکومت یزید را به خطر بیندازد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی تبعید سیدالشهدا(ع) به نقطه ای دور را یکی دیگر از گزینه های پیش روی حکومت یزید خواند و خاطرنشان کرد: این گزینه نیز برای حکومت یزید گران تمام می شد؛ چرا که ممکن بود حضرت در همان منطقه یاران زیادی را دور خود جمع کنند. یعنی همان اتفاقی که در نهضت امام راحل علیه رژیم پهلوی برای روحانیون ما ایجاد شد. ساواک آن ها را به تبعید می فرستاد اما پس از چند ماه آن شخصیت ها در همان منطقه تبعید الگوی مردم می شدند.

وی افزود: پس از شکست این سیاست ها، یزید تصمیم گرفت امام حسین را از بلاد اسلامی دور کند؛ که این نقشه نیز در زمان انقلاب اسلامی ایران توسط رژیم شاه در قبال امام راحل اجرا شد و ایشان را به فرانسه تبعید کردند. در نتیجه نه مذاکره، نه تبعید، نه زندان و نه هیچ گونه سیاست دیگری در مقابله با امام حسین به کار یزیدیان نیامد.

این کارشناس مذهبی آخرین گام یزیدیان برای مقابله با سیدالشهدا(ع) بدون ایجاد جنگ را بیعت گرفتن از حضرت و سپس تخریب شخصیت ایشان دانست و با اشاره به شکست این توطئه، اظهار کرد: امام حسین(ع) معادلات دشمن را بر هم زد و با رقم خوردن واقعه عاشورا، امروز موفقیت جبهه حق در برابر جبهه باطل کاملا روشن است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی در پایان ضمن تأکید بر لزوم الگوگیری مسلمانان از قیام سیدالشهدا(ع)، مقاومت در برابر توطئه های دشمنان را لازمه نیل به اهداف اسلام دانست و تصریح کرد: جدایی از ولایت فقیه و پشت کردن به این جایگاه  باعث می شود دشمن تحریم هایش را علیه کشور ما افزایش دهد. در نتیجه کسانی که به دشمن لبخند می زنند باید در قبال رفتار خود جوابگوی مردم باشند./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات