۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۲۹۰۸۲
امام جمعه اهل سنت پاوه:

دشمنی با اهل بیت با ایمان همخوانی ندارد

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه گفت: نمی توان ادعای ایمان داشت اما با اهل بیت دشمنی کرد، امید است تا در دنیا هستیم بر همین عقیده استوار و معتقد باقی بمانیم.
ماموستا قادری

ماموستا قادر قادری امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به آیاتی از قرآن در تکریم مقام و منزلت اهل بیت رسول اکرم (ص) ابراز داشت: خداوند در قرآن از اهل بیت رسول خدا (ص) با احترام یاد کرده است و هیچ سندی بالاتر از قرآن کریم نمی توان یافت.

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بارها در احادیث مختلف توصیه به حب اهل بیت داشته اند بنابراین هر کس معتقد به رسالت پیامبر اسلام(ص) است بابد به این توصیه ها توجه کافی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: شعرای اهل سنت و کرد زبان، اشعار بسیاری را در خصوص اهل بیت پیامبر اکرم (ص) سروده اند که این امر نشان دهنده جایگاه اهل بیت در میان اهل تسنن است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه مطرح کرد: باید در تربیت فرزندان خویش آنها را به قرائت قرآن، حب نبی اکرم (ص) و حب اهل بیت توصیه کرد زیرا قرآن و پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت از جایگاه و اهمیتی والا در دین اسلام برخوردارند.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: علما و عرفای دین همگی در سلسله اذکار و اجازه نامه ها به اهل بیت علیهم السلام متوسل می شوند.

وی ابراز داشت: تا پیش از بوجود آمدن قضایای سیاست خشک، بزرگان اهل سنت همواره به مردم توصیه می کردند که نام فرزندان خویش را از نام پیامبر و اهل بیت انتخاب کنند و این عمل را دور کننده بلا و مصیبت از خانه می دانستند، بر همین اساس اگر در مناطق اهل سنت بررسی بعمل آید می بینیم که نام های علی، حسن، حسین و فاطمه کثرت دارد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه در پایان اظهار داشت: نمی توان ادعای ایمان داشت اما با اهل بیت دشمنی کرد، امید است تا در دنیا هستیم بر همین عقیده استوار و معتقد باقی بمانیم./۸۵۷۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات