۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۱۲۹
امام جمعه صیدون باغملک:

نقش رژیم صهیونیستی در قضایای کردستان عراق و میانمار مشهود است

امام جمعه صیدون گفت: در مسأله تجزیه کردستان عراق و فجایع میانمار، ردپای رژیم صهیونیستی به چشم می خورد؛ دشمن در تلاش است از طریق جاذبه قومیتی که با اقبال عمومی همراه است در کشورهای اسلامی اختلاف افکنی کند.
امام جمعه صیدون

حجت الاسلام مهدی بهمنی، امام جمعه صیدون در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مشکلات اخیر جهان اسلام و ردپای رژیم صهیونیستی در این مشکلات، اظهار داشت: دو موضوع مهم اخیر دنیای اسلام یعنی فاجعه انسانی میانمار و دیگری توطئه رفراندوم اقلیم کردستان عراق و تجزیه آن حکایت از ردپای منحوس رژیم صهیونیستی در این قضایا دارد.

امام جمعه صیدون درباره فجایع میانمار، ابراز داشت: در میانمار برخی شیوه های اشغال قدس از سوی اسرائیلی ها به نمایش گذاشته می شود مثل شیوه های ترور و کوچ اجباری و همچنین این رژیم غاصب از فروشندگان سلاح به ارتش میانمار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی صیدون بیان داشت: یکی از درس های بحران فلسطین برای مردم میانمار این است که گزینه ترک وطن و سرزمین مادری خود را در اولویت قرار ندهند؛ چرا که تضمینی برای بازگشت آنان به وطن خودشان میانمار نخواهد بود.

حجت الاسلام بهمنی به مسأله تجزیه کردستان عراق اشاره کرد و افزود: مشکل دیگر جهان اسلام تجزیه کردستان عراق و رفراندوم در این اقلیم است که باز ردپای رژیم منحوس صهیونیستی به چشم می خورد؛ دشمن در تلاش است از طریق جاذبه قومیتی که با اقبال عمومی همراه است در کشورهای اسلامی اختلاف افکنی کند و از این توطئه ها اهدافی دارد.

وی با اشاره به اهداف دشمن در این اختلاف افکنی ها در کشورهای اسلامی گفت: ایجاد سابقه در مورد تجزیه کشورها بدون رضایت دولت مرکزی و نقض قانون اساسی، تضعیف احترام به استقلال کشورها، ایجاد یک کشور ضعیف و تحت اشراف بیگانگان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در همسایگی با ایران، تقویت جدایی طلبی در کل منطقه و مشروعیت بخشی به عناصر تجزیه طلب از اهداف شوم دشمن برای اختلاف افکنی در کشورهای اسلامی به شمار می آید.

کارشناس مسائل سیاسی درباره مخالفت های جمهوری اسلامی به این طرح نسنجیده بیان داشت: از نظر جمهوری اسلامی است طرح جداسازی اقلیم کردستان از کشور عراق بر خلاف قانون اساسی عراق است؛ قانون اساسی که خود مسعود بارزانی در تدوین آن نقش داشته است.

امام جمعه صیدون در پایان ابراز داشت: مخالفت جمهوری اسلامی بر اساس دلسوزی برای مسلمانان کردی است؛ چرا که مخالفت های داخل اقلیم و جریان های داخل کردی، دولت عراق و همسایگان و نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل و اتحادیه عرب در واقع باعث می شود که مردم این اقلیم در فضای بین المللی تنها شوند و هیچ کشوری حامی آنها نباشد./9453/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات