۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۹۱۷۵
حجت الاسلام مومنی:

همه عالم در قیامت به مقام شهدای کربلا غبطه می‌خورند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قیامت همه عالم به شهدای کربلا غبطه می‌خورند، گفت: همه شهدای کربلا در روز قیامت به حال حضرت عباس(ع) غبطه می‌خورند.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی، استاد حوره علمیه شب گذشته در مسجد ارگ تهران به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بسیاری از امامان برای امام پیش از خود زیارتنامه انشاء می‌کردند.

وی افزود: اما گاهی ما مشاهده می‌کنیم برخی از امامان مردم را به زیارت یک امامزاده تشویق می‌کنند و حتی برای آن امامزاده زیارت نامه ذکر می‌فرمایند که این توصیه به زیارت نشان از منزلت و شان آن امامزاده دارد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه سه امام معصوم برای سه امامزاده عظیم شان زیارت نامه بیان کرده‌اند، اظهار داشت: امام رضا(ع) فرمودند: "اگر کسی خواهر مرا در قم زیارت کند بهشت براو واجب می‌شود"؛ همچنین امام حسین(ع) فرمودند: حضرت علی اکبر را چنین زیارت کنید" سلام بر تو ای فرزند حسن و حسین"؛ سومین زیارت نامه به حضرت ابوالفضل العباس(ع) اختصاص دارد که فرمودند"به زیارت ایشان بروید".

این استاد حوزه علمیه در خصوص شان و منزلت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع)، گفت: حضرت زهرا(س) ایشان را با عنوان فرزندم مورد خطاب قرار دادند؛ اگر حضرت عباس(ع) نیم نگاهی به مردم جهان افکند سلمانها از نگاه او تربیت می‌شود.

وی با استناد به کلام بزرگان، ابراز کرد: بسیار از بزرگان و علما تاکید داشتند که مردم در هنگام سختی‌ها و گرفتاری‌ها به حضرت عباس(ع) متوسل شوند. حضرت ابوالفضل(ع) عبد صالح خداوند بود.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه در روز قیامت همه عالم به شهدای کربلا غبطه می‌خورند، گفت: همه شهدای کربلا در روز قیامت به حال حضرت عباس(ع) غبطه می‌خورند. حضرت ابوالفضل(ع) مطیع و تابع امامش بود و هرگز نسبت به امام زمانش شک و تردید نداشت./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات