۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۲۹۲۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تبیین دین و امیدبخشی به جوانان مهم‌ترین رسالت روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جوهر کار مبلغان دینی و مشاوران مذهبی در مدارس تبلیغ و تبیین دین و امیدبخشی به جوانان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مبلغان و مشاوران مذهبی مدارس استان، اظهار کرد: تبلیغ در مدارس کار جهادی، انقلابی و رهبرپسند بوده و پشتوانه آن اخلاص و ایثار و اعتقاد به دین و دیانت است.

وی افزود: اصل کار روحانیان مبلغ و مبلغات در مدارس بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است؛ زیرا حضور آنها به‌عنوان نماینده و کارشناس دین در مراکزی که اعضای آن آماده پذیرش آموزه‌های اسلامی هستند تأثیرگذاری صددرصدی داشته و این راه و جریانی که شروع شده است ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه ما باید برای نظام اسلامی کادرسازی کنیم، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند جوانان زمان ما اگر از جوانان اول انقلاب بهتر نباشند کمتر نیستند؛ به‌گونه‌ای که اکنون گروه‌های جهادی علمی طلبگی به مدارس می‌روند و با اندک دستمزدی بهترین و اثرگذارترین کارها را انجام می‌دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: پاسخ به مسائل شرعی و شبهات دانش آموزان و ارتقای روحی و معنوی آنها از سوی روحانیان مبلغ و مشاوران مذهبی جهاد کبیر بوده و عاملان آن نزد خداوند مأجور هستند.

وی خطاب به مشاوران مذهبی مدارس، افزود: کار تبلیغ در مدارس خداپسندانه است اگرچه متناسب با کار قدردان شما نیستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جوهر کار مبلغان دینی و مشاوران مذهبی در مدارس تبلیغ و تبیین دین و امیدبخشی به جوانان است، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: «لَا ظَهِیرَ کالْمُشَاوَرَةِ» و تأکید می‌کند هیچ پشتیبانی چون مشورت نیست که این حدیث باید سرلوحه کار مشاوران و مبلغان مذهبی در مدارس باشد.

وی اضافه کرد: ایمان و اعتقاد به شما سرمایه ارزشمندی است که باید قدر آن را بدانید؛ زیرا پشتوانه قوی دانش آموزان و نوجوانان در مسائل ارزشی هستید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به مبلغان دینی و مشاوران مذهبی مدارس، گفت: تأثیر کار شما از تریبون نماز جمعه نیست؛ زیرا شما در مدارس به‌صورت فردی صحبت و تبلیغ می‌کنید و تأثیر کار فردی شما بیشتر از تبلیغ جمعی است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات