۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۲۹۴۲۰
معاون آموزش حوزه علمیه ایلام:

نهضت عاشورا برای همه افراد برنامه سعادتمندی دارد

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام گفت: باید درس های بزرگ عاشورا و نهضت حسینی را به جوانان و تمامی افراد جامعه منتقل کرد و آموخت زیرا که در کربلا از مردان کهنسال تا بچه ۶ ماه درخشیدند و در تاریخ جاودانه شدند و این مکتب برای همه افراد در هر سن و سال و جایگاهی برنامه سعادتمندی دارد.
کربلای معلی در روز عاشورای حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: کربلا و واقعه عاشورا زیبایی های فراوانی داشت.

وی افزود: زیباترین خواهش یک زن در همراه کردن زهیر با امام حسین(ع) از سوی همسرش بود، زیباترین بازگشت توبه حر و الحاق به سپاه امام حسین(ع)، زیباترین وفاداری نخوردن آب در شط فرات اباالفضل(ع) و اینها همه نمونه هایی اندک از زیبایی های نهضت حسینی است.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: نبرد حضرت علی اکبر(ع) با دشمن، پاسخ احلی من العسل از جانب قاسم ابن الحسن(ع)، تقدیم عون و محمد به امام حسین(ع) از سوی مادرشان حضرت زینب(س)،  نماز ظهر عاشورا در زیر باران تیر، حائل قرار دادن دستها توسط عبدالله ابن حسن(ع) و دفاع از عمو، سخنرانی امام سجاد(ع) در کاخ ظلم از زیبایی های کربلا و از همه زیباتر جمله ما رایت الا جمیلا حضرت زینب(س) حیدر وار بیان کرد وقتی که یزید با کنایه از او پرسید خب چه دیدی و خانم جواب دادند غیر از زیبایی چیزی ندیدم.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام ابراز داشت: متاسفانه از عاشورا فقط یک عزاداری ظاهری برای برخی افراد باقی مانده است که کاش درس های ماندگار این حادثه را درک کرد و کاش به این معرفت برسیم که امام حسین(ع) به خاطر جنگیدن برای هدف خود تا آخرین لحظه جاودانه شد و کاش از یاران اباعبدالله الحسین(ع) وفاداری به عهد را یاد بگیریم و یاد بگیریم که به خاطر منافع خودمان 180 درجه تغییر نکنیم.

وی ادامه داد: سید الشهدا آن باغ بینشی است که کلاس فشرده تاریخ است و کربلای او نه تنها یک مصاف نیست بلکه منظومه بزرگ هستی و درس بزرگ تاریخ برای بشریت است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه به موازات توفیق گریستن بر مصائب کربلا و اهل بیت پیامبر(ص) سعادت نگریستن بر درس های کربلا را نیز به چشمان و دلهای خود بیاموزیم، گفت: باید از درس های کربلا استفاده کنیم تا ضمن آگاهی از چگونگی این حماسه عظیم با چرایی آن نیز آشنا شده و درس رستگاری بیاموزیم.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: باید این درس های بزرگ عاشورا و نهضت حسینی را به جوانان و تمامی افراد جامعه منتقل کرد و آموخت زیرا که در کربلا از مردان کهن سال تا بچه ۶ ماه درخشیدن و در تاریخ جاودانه شدند و این مکتب برای همه افراد در هر سن و سالی و جایگاهی برنامه سعادتمندی دارد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات