۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۵۴۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری طرح «تعالی یک» با شرکت طلاب خواهر، کمک ۳ میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی برای بازسازی عتبات و عزاداری‌ها آسیب‌شناسی شوند عناوین برخی از اخبار استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زهرا واحدی، کارشناس مسئول اداره خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طرح تعالی یک برای ۱۳۰ طلبه خواهر شیروان و فاروج برگزار شد، افزود: با توجه به آسیب‌های اعتقادی و شبهات دینی فراوانی که امروزه در بین جوانان رواج دارد، طرح تعالی یک با هدف ارتقای میانی اعتقادی، توحیدی و پاسخگویی به شبهات برگزار شد.

واحدی تصریح کرد: طرح تعالی یک با موضوع «دین فطری» و با حضور استاد حوزه علمیه حجت‌الاسلام محمد افلاکیان از اساتید حوزه و دانشگاه اعزامی از قم، برای 130 نفر از طلاب مدرسه علمیه الزهرای شیروان و فاطمیه فاروج برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تعالی یک به مدت سه روز در مدرسه علمیه الزهرای شهر شیروان با حضور طلبه‌های خواهر برگزار شد.

کمک ۳ میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی برای بازسازی عتبات

محمد صفری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از کمک سه میلیارد ریالی مردم این استان برای بازسازی عتبات عالیات در نیمه نخست امسال خبر داد، افزود: مردم ولایتمدار استان در نیمه نخست امسال سه میلیارد ریال وجه نقد و 150 گرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

صفری با بیان اینکه همچنین طی این مدت 35 استادکار نیز از این استان برای بازسازی عتبات عالیات اعزام شدند، اظهار داشت: مردم ولایتمدار خراسان شمالی می‌تواند هدایای خود را به این منظور به ستادهای بازسازی عتبات عالیات در شهرستان‌های استان تحویل دهند.

عزاداری‌ها آسیب‌شناسی شوند

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در برپایی مراسم عزاداری ماه محرم باید نهایت دقت صورت گیرد تا اعمال نادرست انجام نشود، نسبت به برخی آفات و آسیب‌های ناشی از سوگواری نادرست هشدار داد و گفت: آفت‌های عزاداری ماه محرم باید از بین برود.

وی سوگواری و عزاداری برای امام حسین (ع) را سیره اهل‌بیت (ع) و امامان شیعه ذکر کرده و بر برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم تأکید کرد.

وی، اعمال نادرست در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را کمک به سوءاستفاده دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: بیان ماجراهای جعلی و یا تحریف‌شده، خواندن نوحه‌ها و اشعار کفرآمیز، نوحه‌ها و اشعار ضعیف، موهن و منافی باشخصیت امام حسین (ع) و حماسه او، انجام حرکات سبک و انجام اعمال ضدتبلیغ که موجب سوءاستفاده دشمنان قسم‌خورده اسلام و تشیع و نیز تبلیغ علیه شیعیان و نظام اسلامی می‌شود و... شاخص‌های تحریف‌ها، بدعت‌ها و روش‌های خطرناک هستند

امروز با بازخوانی عاشورا باید جامعه را نسبت به تکرار تاریخ بیمه کنیم

حجت‌الاسلام رمضانعلی کوهستانی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم یادواره 30 شهید روستای خرق شهرستان فاروج با تسلیت عاشورای حسینی، گفت: امروز با بازخوانی واقعه عاشورا باید خود را نسبت به تکرار تاریخ بیمه کنیم.

وی اظهار داشت: در تاریخ انقلاب همه شاهد بوده‌ایم که هر جا کوتاه آمدیم، دشمن پیش آمد، ازاین‌رو امروز با بازخوانی واقعه عاشورا باید خود را نسبت به تکرار تاریخ بیمه کنیم.

حجت‌الاسلام کوهستانی تصریح کرد: خون امام حسین (ع) و یارانش، هادی مسیر انقلاب ما بود و برای ماندگاری در این مسیر باید واقعه عاشورا و مسائل مؤثر در رخ دادن آن را بازخوانی کنیم./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات