۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۳۰۴۷۷
نماینده خبرگان رهبری:

شور و شعور حسینی لازم و ملزوم یکدیگر هستند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر لزوم ریشه یابی آسیب ها و برخی بدعت های موجود در آئین های عزاداری گفت: شور و شعور حسینی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع فعالان و متولیان فرهنگی شهرستان مراغه با تقدیر از متولیان مساجد و هیأت‌های حسینی در برگزاری باشکوه مجالس سوگواری دهه اول محرم اظهار داشت: شکوه عزاداری مردم آذربایجان زبانزد عام و خاص است.
وی با بیان این‌که برگزاری آئین های عزاداری با شور و شعور حسینی مطالبه اصلی مردم از متولیان هیأت‌های مذهبی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 171 هیأت؛ شامل 89 هیأت حسینی در شهر، 10 هیأت ویژه بانوان و 72 هیأت روستایی دارای مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی در مراغه فعالیت دارند.
امام جمعه مراغه با بیان این‌که شور و شعور حسینی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: اگر در کنار شور حسینی بتوانیم با ساماندهی و فرهنگ سازی میان مردم و متولیان هیأت های عزاداری، مکتب و فرهنگ حسینی را نهادینه کنیم؛ علاوه بر اجر معنوی موجب ترویج ارزش های اسلامی و دینی خواهیم بود.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر لزوم ریشه یابی آسیب ها و برخی بدعت های موجود در آئین های عزاداری گفت: مقابله با خرافات و بدعت هایی که وهن عزاداری حسینی و مکتب تشییع را به همراه دارد، نیازمند عزم عمومی و فرهنگ از سوی فعالان این عرصه است.
وی با بیان این‌که نظر مراجع عظام تقلید بر حرمت قمه‌زنی امری غیرقابل انکار است، ادامه داد: فتوای مراجع عظام تقلید در خصوص مقابله با بدعت ها در آئین های سوگواری ایام محرم از زمان های گذشته وجود داشته و این امر منحصر به زمان حال نیست، البته فتوای مراجع عظام، علما و رهبر انقلاب در حال حاضر نیز فصل الخطاب است.
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر لزوم ساماندهی و نظم بخشی به آیین های سنتی عزاداری حسینی مراغه گفت: تعیین مکانی مناسب برای حضور منسجم هیئت های عزاداری در ایام دهه اول محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی ضروری بوده و خیابان جام جم گزینه مناسبی برای این منظور در سال آینده است.
همچنین حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با ارایه گزارشی از طرح های تبلیغی و فرهنگی دهه اول محرم اظهار داشت: امسال همزمان با آغاز ماه محرم 225 روحانی و مبلغ خئزئی برای ترویج و تبیین آموزه های دینی و نهضت عاشورا، به نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان اعزام شدند./935/پ
۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات