۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۳۰۹۰۹
امام جمعه موقت اهواز:

موسس و تأمین کننده گروهک های تروریستی، آمریکا و آل سعود هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: گروهک های تکفیری تروریستی در دانشگاه های عربستان درس را فرا گرفته اند و نیز تامین کننده مالی آنان در حقیقت آل سعود است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز بعد از ظهر امروز چهارشنبه 19 مهرماه در جمع کارکنان موسسه جهاد نصر در اهواز با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: بیعت نکردن امام حسین(ع) به معنای آن است که با یزید باید جنگ کرد و این بیعت نکردن، اعلان جنگ با یزیدیان بود.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: اهل بیت علیهم السلام را بعد از ظهر یازدهم محرم الحرام به کوفه آوردند، دوازدهم در کوفه ماندند، نوزدهم به سمت شام حرکت کردند و اول ماه صفر به سرزمین شام رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنرانی ارزشمند عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در مجلس یزید، گفت: در جلسه ای که یزید در شام ترتیب داده بود، حضرت زینب(س) جملات بسیار مهم و فرمایشات بسیار ارزشمندی را در آن مجلس یزید بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به صحبت های پایانی حضرت زینب(س) با قسم جلاله والله با حضور امام سجاد(ع) در خطاب به یزید، گفت: یزید هر مکر و حیله ای که می خواهی داشته باشی، داشته باش و تمام سعی و کوشش خودت را بکن اما بدان که یاد ما را از خاطره ها نمی توانی محو بکنی و آن پایانی را که خداوند متعال برای ما قرار داده، نمی توانی به آن برسی و مانعش شوی و عار و ننگ این جنایت را نمی توانی از دامنت پاک کنی.

وی ابراز داشت: ملاک در انجام امور کارها، پایان آن کار است و آیات قرآنی هم درباره این موضوع اشاره کرده است؛ "ولله عاقبه الامور" یا در آیه دیگر "الا الی الله تسیر الامور" خداوند متعال می فرماید که همه امور به او باز می گردد و کسانی این حسن عاقبت را پیدا می کنند که اهل تقوا باشند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیات قرآنی درباره تقوا، افزود: "والعاقبه للتقوی"، "واصبر ان العاقبه للمتقین" و نیز آیات زیادی درباره تقوا در قرآن کریم وجود دارد که از اهمیت این موضوع نزد پروردگار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: آمریکا در حالیکه ادعای حقوق بشر و آزادی بیان و نیز دموکراسی را می کند، اما تمامی این گروهک های تروریستی را خودش به همراه اسرائیل و هم پیمانانش به وجود آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: گروهک های تکفیری تروریستی در دانشگاه های عربستان درس را فرا گرفته اند و نیز تامین کننده مالی آنان در حقیقت آل سعود است.

وی در پایان با بیان اینکه عربستان دارای حکومتی دیکتاتور گونه است، تصریح کرد: عربستان سعودی یک حکومتی دیکتاتوری دارد که نخستین و اصلی ترین متحد ایالات متحده آمریکا در منطقه به شمار می آید./9453/پ202/ب1

ارسال نظرات