۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۳۱۶۸۸

اخبارکوتاه دنیای نشر

انتخاب شعار هفته کتاب، معرفی چکیده مقاله‌های جشنواره قصه‌گویی، فراخوان جشنواره جايزه تهران و افتتاح نمایشگاه کتاب شهرکرد از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتخاب شعار هفته کتاب، معرفی چکیده مقاله‌های جشنواره قصه‌گویی، فراخوان جشنواره جايزه تهران و افتتاح نمایشگاه کتاب شهرکرد از عناوین اخبار کوتاه دنیای نشر هستند

«آینده روشن با خانواده کتابخوان» شعار هفته کتاب اعلام شد

دبیر شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب از انتخاب شعار این رویداد فرهنگی خبر داد.

داریوش رضوانی، دبیر شورای سیاست‌گذاری بیست‌ و ‌پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران درباره انتخاب شعار هفته کتاب گفت: پس از بررسی شعارهای پیشنهادی اعضای شورای سیاست‌گذاری، شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» به‌عنوان شعار این دوره از هفته کتاب انتخاب شد.

 به گفته این مقام مسئول، براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری، بیست و پنجمین دوره هفته کتاب از تاریخ ٢٠ تا ٢٦ آبان ماه برگزار می‌شود و نامگذاری ایام هفته کتاب نیز انجام شده است.

بر این اساس شنبه (٢٠/ ٠٨/ ١٣٩٦) «کتاب اهالی قلم و رسانه» یکشنبه (٢١/٠٨/١٣٩٦) «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال» دوشنبه (٢٢/٠٨/١٣٩٦) «کتاب و جامعه دانشگاهی» سه‌شنبه(٢٣/٠٨/١٣٩٦) «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده» چهارشنبه(٢٤/٠٨/١٣٩٦) «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» پنج شنبه(٢٥/٠٨/١٣٩٦) «کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد مقاومتی» و روز جمعه (٢٦/٠٨/١٣٩٦) «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی نامگذاری» شده است.

 

چکیده مقاله‌های برگزیده بیستمین جشنواره قصه‌گویی معرفی شد

 

چکیده مقاله‌های برگزیده بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.

حسن‌ دولت‌آبادی پس از بررسی 182 چکیده مقاله، ۶۹ عنوان چکیده‌ی برتر راه‌یافته به مرحله بعدی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را معرفی کرد.

بر این اساس دبیرخانه‌ این جشنواره این آثار را که با موضوع‌های «استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی»، «قصه‌گویی و رشد مهارت‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان»، «قصه‌گویی و تربیت دینی در کودکان و نوجوانان»، «کارکردهای روان‌شناختی قصه‌گویی در دنیای کودکان»، «قصه‌گویی در دنیای دیجیتال» و «چگونگی بازنویسی داستان‌های دینی برای قصه‌گویی» خلق شده بودند بررسی و آخرین مهلت ارسال اصل مقاله‌ها را 20 آبان اعلام کرده است.

بر همین اساس، اصل مقاله‌های پذیرفته شده باید حداکثر تا 51 صفحه A4 بوده و در فایل Word و PDF با فونت Bmitra اندازه 14 به نشانی الکترونیکی fcc.kanoon@gmail.com ارسال شود.

بر اساس این خبر، در مجموع 182 چکیده مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این میان 55 مقاله به مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون و 127 مقاله به مخاطبان آزاد اختصاص داشت.

برگزیدگان پایانی آذر ماه معرفی می‌شوند و مقاله‌های برگزیده هم‌زمان با اجرای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوانش خواهد شد.

شرکت کنندگان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌ 88971353-021 دبیرخانه مرکزی جشنواره قصه‌گویی تماس بگیرند.

اسامی کامل این برگزیدگان در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانیwww.kanoonnews.ir  اعلام شده است.

چهارمین جشنواره جايزه تهران فراخوان داد/دعوت از تهران پژوهان

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران همزمان با هفته پژوهش، چهارمین دوره جشنواره جایزه تهران را با هدف بزرگداشت «تهران پژوهان» برگزار می‌کند.

 در این آئین از پژوهشگران و هنرمندانی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، تاریخی و میراث فرهنگی درباره تهران صاحب آثار مکتوب و تصویری هستند تجلیل به عمل خواهد آمد.

از این رو از همه پژوهشگران و هنرمندانی که خالق آثاری در زمینه تهران پژوهی هستند دعوت می‌شود، آثار خود را  برای شرکت در انتخاب بهترین آثار به دبیرخانه جايزه تهران، ارسال کنند.

این جشنواره به هدف حمايت و تشويق تهران‌پژوهان و  ارتقاء فرهنگ تحقیق و پژوهش برگزار می‌شود. بخش‌اصل یان رویداد فرهنگی شامل کتاب،‌ عکس، فیلم و پایان‌نامه است؛ علاوه بر این بخش فرعی نیز به تجلیل از  پیشکسوتان و افراد و نهادهای مرتبط با تهران‌پژوهی، همچون فعال میراث فرهنگی، خبرنگار فعال و ...  اختصاص دارد.

شرايط شركت در این جشنواره به شرح زیر است.   

موضوع آثار باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، هنری و میراث فرهنگی  و به‌صورت مستقیم مرتبط با تهران باشد.

در بخش کتاب، آثار ارسالي باید نخستين‌بار از آذر سال 1395 تا آذرماه 1396منتشر شده باشند و یک نسخه از کتاب چاپ شده به دبیرخانه تحویل شود.

در بخش عکس، هنرمندانی که در پنج سال گذشته مجموع عکس موضوعی از تهران دارند می‌توانند با ارسال لوجح فشرده مجموعه عکس خود در این رویداد شرکت کنند.

در بخش فیلم هنرمندانی که در پنج سال گذشته درباره تهران اقدام به ساخت فیلم با محوریت و موضوعیت تهران نموده اند اعم از مستند یا داستانی ضروری است برای شرکت در جشنواره یک نسخه از اثر خود را به صورتDVD  به دبیرخانه جشنواره تحویل کنند.

در بخش پایان‌نامه پژوهشگران و دانشجویانی که در 5 سال گذشته از  پایان نامه  یا رساله خود با  موضوعیت مسائل تهران در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی، تاریخی ،هنری و میراث فرهنگی دفاع نموده اند می توانند با ارسال DVD یا یک نسخه اثر خود در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را 20 آذر ماه دبیرخانه جشنواره به نشانی خيابان شهید مطهری، قبل از چهارراه سهروردی، پلاک 130، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهر تهران، طبقه پنجم، دبيرخانه جايزه تهران ارسال کنند.  آئین اختتامیه نیز همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب شهرکرد فردا افتتاح می‌شود

دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان چهارمحال و بختیاری از 24 تا 29 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرکرد برگزار می‌شود. 419 ناشر از سراسر کشور در 200 غرفه 46 هزار 943 عنوان کتاب را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

30 ناشر از استان به‌صورت مستقیم در نمایشگاه حضور دارند. برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند بخش فروش متمرکز کتاب‌های 41 ناشر را عرضه می‌کند. مبلغ 550 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه با تخفیف 20 درصدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

رونمایی از کتاب‌های ناشران استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نویسندگی، معرفی کارآفرینان برتر حوزه فرهنگ و هنر، نشست‌های نقد و بررسی شعر، شب شعر عاشورایی با حضور عبدالجبار کاکایی، نشست فرهنگ عاشورا، جشن امضاء کتاب، ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان و قصه‌گویی و داستان‌نویسی برای کودکان از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای دوازدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان چهارمحال و بختیاری است.

 موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مجری برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی است. این نمایشگاه‌ها با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود./۹۹۸/پ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات