۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۳۳۰۱۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

ثبت ۳۷ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۳۷ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون از سوی واقفان نیک اندیش شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی خبر داد.
سیدمحمدجوادرئوف سیدنژاد

حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیر کل اوقاف وامورخیریه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به وقف های انجام شده در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در سال جاری،  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 37 وقف جدید به ارزش ریالی 20 میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

وی با مقایسه وقف های سال جدید با مدت مشابه آن در سال گذشته، افزود: از نظر تعداد وقف در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشدی وجود ندارد اما در مورد ارزش ریالی این وقف ها  شاهد رشد مثبتی هستیم.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه عمل به نیت واقفان از اولویت های ما است،  اضافه کرد: بیشتر نیات این وقف ها شامل دارو و درمان، تأسیس مسجد و حسینیه، عزاداری های ایام محرم و گسترش فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد:  در سال جاری از این تعداد وقف ها شهرستان فاروج با تعداد 11 مورد وقف جدید بیشترین تعداد وقف را داشته و شهرستان جاجرم با دو مورد وقف  کمترین وقف را دارد که امیدواریم این تعداد تا پایان سال در تمام شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی افزایش یابد.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد  با تأکید بر انجام وقف با توجه به نیازهای روز جامعه،  تصریح کرد: در مجموع وقف با نیت نیازهای روز جامعه به دلیل اینکه باری از روی دوش جامعه بر می دارد  از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر آن در دستور کار قرار گیرد..

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینه انجام وقف با نیت نیازهای روز جامعه برنامه ریزی و مشاوره درستی انجام شود تا  نگاه، فکرو هدف  واقفان خیر اندیش  به سمت مسائل و نیازهای روز جلب شده و وقف های خود را متناسب با نیازهای روز جامعه  انجام دهند.

حجت الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به نیازهای روز جامعه، اظهار داشت: وقف در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و همچنین بازماندگان از تحصیل، وقف در حوزه بهداشت، درمان و دارو و وقف در زمینه حمایت از حوزه های علمیه از جمله نیازهای روز جامعه است که باید مدنظر واقفان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر وقف ها در استان با نیت عزاداری های امام حسین (ع) انجام می گیرد، افزود: به دلیل عشق و ارادت قلبی مردم به سالار شهیدان بیش از 65 درصد از موقوفه های استان برای عزاداری های  عاشورا در محرم و صفر وقف شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به وجود بیش از پنج هزار موقوفه در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رفع نیازهای روز جامعه از اولویت های یک جامعه سالم است می توان با اطلاع رسانی و مشاوره واقفان حرکتی ثمر بخش در حوزه نیازهای مهم و روز جامعه انجام داد./9314/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات