۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۳۳۰۴۲
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

امام حسین مصداق رحمت واسعه خداوند است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) نزدیک‌ترین راه برای قرب الهی است، گفت: امام حسین(ع) مصداق رحمت واسعه خداوند به مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، 29 مهرماه به مناسبت دهه اول صفر در مسجد الزهرا(س) گفت: طبق صریح روایات؛ زمانی که حضرت ابراهیم(ع) خانه کعبه را بنا کردند پروردگار عالم فرمودند: ای ابراهیم؛ مردم را دعوت به حج کن.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) در پاسخ به فرمان الهی فرمودند: بارالها؛ صدای من به گوش کسی نمی‌رسد، خداوند به ایشان فرمود: تو صدا بزن ما صدای تو را به گوش مردم می‌رسانیم؛ بنابراین دعوت حضرت ابراهیم(ع) دعوتی فرا زمانی و فرا مکانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه دعوت و یاری خواستن امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا دعوتی فراتر از زمان و مکان بود، ابراز کرد: دعوت امام حسین(ع) در روز عاشورا طلب یاری و کمک خواستن از مردم نبود بلکه فلسفه این دعوت یاری رساندن به خود مردم بود، خداوند نیز در قرآن کریم می‌فرماید: به من یاری برسانید؛ این کلام نشان از عجز الهی نیست بلکه بیانگر یاری رساندن به خود انسان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه جاذبه حب امام حسین(ع) بهترین و مطمئن‌ترین راه سیر و سلوک است، گفت: انسان برای طی مسیر بی نهایت نیاز به توشه‌ متناسب دارد و این توشه در دستگاه امام حسین(ع) یافت می‌شود. انسان‌های بسیاری بودند که در مسیر صراط قرار نداشتند اما با حضور در مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) همه رذائل اخلاقیشان نابود شد و از اولیای الهی شدند.

وی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا برای دستگیری از مردم همه بلاها را به جان خریدند تا به این وسیله رحمت واسعه الهی نصیب مردم شود بنابراین گام نهادن در این مسیر متضمن نجات انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید براینکه انسان نباید نسبت به عاشورا بی تفاوت باشد، اظهار داشت: کربلا سراسر سوز و بلا است و این سوز هرگز در وجود انسان عاشورایی کاهش نمی‌یابد بنابراین به هر میزان سوز حسینی در قلب انسان وجود داشته باشد به همان مقدار او از رحمت الهی بهره‌مند می‌شود./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات