۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۳۳۳۹۱

جدیدترین شماره ماهنامه پاسدار اسلام راهی بازار نشر شد

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره‌های ۴۲۷ و ۴۲۸ ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام را منتشر کرد.
 ماهنامه پاسدار اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره‌های 427 و 428 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه مهرماه 1396 را به مدیرمسئولی محمدحسن رحیمیان چاپ و روانه بازار کرد.

«علم، سرچشمه سعادت انسان» عنوان نوشتاری از آیت‌الله مجتبی تهرانی در تفسیر آیه «و أمر بالعرف» است و ایشان در این متن در این باره چنین آورده است:

شیوه رفتاری قرآن با اصناف سه گانه مردم

امر قرآن، دستوری بر اساس شیوه رفتاری خداست، حالا مطلبی به پیغمبر اکرم(ص) امر می‌کند و می‌فرماید: کمال ادب در روابط تو با دیگران باید این گونه باشد که دشمن بدکار خود را عفو کنی، کسی که تو را دوست دارد، امر به عرف نمایی و نسبت به کسی که جاهل است، اهل مدرا و اعراض باش!»

این نشان می‌دهد که چنین رفتاری قطعا رفتار خود خداوند بوده است که او به پیغمبرش دستور داده است؛ یعنی روش خداوند با این سه گروه به همین شکل است که  آن روش را به پیغمبر توصیه می‌کند.

روش رفتاری حق تعالی با بدکاران و گنهکاران، عفو و گذشت است و برای دوستان خود ارائه طریق نمی‌کند و با جهالی که هنوز طبعشان فاسد نشده، حلم‌ورزی و مدارا می‌کند. او از اهل معاصی می‌گذرد، دوستان را به خیر و صلاح راهنمایی می‌کند که در آخر، آنان را به عالم غیب متصل خواهد کرد و با جاهلین مدارا می‌نماید.

 همه اینها برای آن است که رابطه این افراد هیچ‌گاه با خداوند قطع نشود و تا انجا که ممکن است هیچ کس از صلاح و فلاح بازنماند. درست است که عده ای بدکار و گنهکار و عده‌ای احمق و جاهل؛ اما این موجب نمی‌شود که خدا رابطه‌اش را با آنان قطع کند. او به دنبال این است که این رابطه حفظ شوند و بندگانش به سوی او بیایند.

 روش رفتاری معصومین؛ نمودی از شیوه رفتاری پروردگار

 روش رفتاری پیغمبر و ائمه ماهم همین بوده است و اگر به تاریخ مراجعه کنید، موارد بسیاری را مشاهده خواهید کرد که به آنها ظلم شد و آنان با آنکه محق بودند، انتقام نگرفتند و حتی نفرین هم نکردند و آیا شما یک مورد سراغ دارید که پیغمبر اکرم(ص) کسی را نفرین کردند، ولی پیغمبر با اینکه از ناحیه امتش بیشترین اذیت را متحمل شد، باز هم آنها را نفرین نکرد. ایشان فرمودند: «ما اوذی نبی مثل ما اوذیت»؛ هیچ پیغمبری مانند من اذیت نشد و با این حال همیشه می‌فرمودند: «خدواندا! امت مرا هدایت کن! این رفتار پیغمبر، نمودی از رفتار خداست. لذا ما در روایت داریم که روز قیامت همه انبیا فریاد می‌زنند: «وانفساه» ولی پیغمبر اکرم می‌گوید:«وا امتی.»

در این شماره مطالبی با عناوین: تأدیب به ادب الهی؛ از آیت الله مجتبی تهرانی(ره)، امامان و مرزبندی با دشمنان؛ از آیت الله سید اخمد خاتمی، انتخابی فوق رسم زمانه؛ از استاد اصغر طاهر زاده و منشور مدیریت علوی، درسنامه مدیران؛ از حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر آمده است

برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق در اواخر شهریور ماه گذشته رویداد مهمی است که نه تنها در خود اقلیم بلکه در منطقه مخالفانی جدی، به ویژه در ایران و ترکیه و سوریه داشته است. از این رو حسین رویوران زیر عنوان همه پرسی اقلیم کردستان؛ چرا و با چه هدفی؟» در این باره آورده است:

 شکی نیست که برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان یک امر داخلی است؛ ولی به دلیل مغایرت آن با قانون اساسی عراق با مخالفت بغداد روبرو شده و دادگاه فدرال که بالاترین نهاد در حل اختلاف میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان است این اقدام را غیر قانونی اعلام کرده و آن را مغایر با قانون اساسی که بر یکپارچگی عراق تأکید دارد، برشمرده است و اقدام دولت مرکزی علیه رفراندوم، در واقع دفاع از یکپارچگی سرزمین این کشور محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی همواره اعلام کرده است در منطقه در برابر غول‌هایی است که موجودیت رژیم را به رسیمت نمی‌شناسند و قبول ندارند و به همین علت در تلاش است تا با کوچک‌سازی این غول‌ها یک نوع همسنگ‌سازی در منطقه پدید آورد و توان مقابله اسرائیل را افزایش دهد و معادله‌ای متناسب با شرایط اسرائیل در منطقه ایجاد کند. بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی بر این باورند که اعلام همه‌پرسی از سوی آقای مسعود بارزانی، علاوه بر عوامل خارجی دلایل داخلی نیز دارد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره های ۴۲۷ و ۴۲۸ ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه خرداد ماه ۱۳۹۶ را در 74 صفحه و به قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات