۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۳۳۴۱۰
اربعین؛

ضرورت بهره‌گیری دولت از ظرفیت اربعین

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: اگر راهپیمایی عظیم اربعین به خوبی هدف گذاری شود می تواند تا مدت ها مسلمانان را از نظر دینی و اخلاقی جهت داده و نیازهای دینی شان را تأمین کند.
حجت الاسلام محمد همتیان مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) یک مکتب بزرگ است که اختصاص به سال 60 و 61 هجری ندارد، بلکه متعلق به همه نسل ها و عصرها است، گفت: امام حسین(ع) وظیفه خود را در عالی ترین درجه انجام دادند؛ واقعه کربلا با شهادت امام حسین(ع) تمام نشد، چراکه هدف اصلی دشمنان اسلام بستن راه معرفت امام حسین(ع) بر روی مردم بودند.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: دشمن بلافاصله پس از شهادت امام حسین(ع) با تبلیغات گسترده سعی کرد این قیام را کمرنگ کنند، اما اهل بیت امام حسین(ع) با همه مشقت ها نگذاشتند نام وذکر و راه ایشان رو به فراموشی برود.

وی با اشاره به اینکه بازگشت اهل بیت امام حسین(ع) در اربعین،  یک بازگشت پیروزمندانه بود، عنوان کرد: دشمن هنگام به اسارت بردن اهل بیت امام حسین(ع) با خود می پنداشت پیروز شده است، اما با خطبه‌ خوانی های حضرت زینب(ع)، ام کلثوم(ع)، فاطمه بنت الحسین(ع) و امام سجاد(ع) ورق به صورت کلی برگشت و پیروز اصلی واقعه کربلا امام حسین(ع) نامیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با تأکید بر اینکه اهل بیت(ع) وظیفه خود را در قبال شیعیان به خوبی انجام داده‌اند، اظهار داشت: حال باید ببینینم که شیعیان به ویژه دولت شیعی در قبال این قیام عظیم چه وظیفه ای دارند؛ مسلماً همان رسالت و وظیفه ای که اهل بیت امام حسین(ع) بعد از شهادت ایشان پیگیری می کردند، امروزه بر دوش ما شیعیان است.

مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به اینکه ما باید از خون، راه و اهداف قیام امام حسین(ع) پاسداری کنیم، بیان کرد: با توجه به اینکه در زیارت اربعین از اقصی نقاط جهان حضور دارند، حکومت های شیعی وظیفه دارند که در نهایت توانشان فرصت‌ها و ظرفیت هایی را فراهم کنند تا این راهپیمایی زیبا و عظیم اربعین علاوه بر اینکه عالی برگزار شود، جهت داده هم بشود.

وی در پایان یادآور شد: اگر این راهپیمایی عظیم به خوبی هدف‌گذاری شود می تواند تا مدت‌ها مسلمانان شیعیان و کشورهای شیعی را از نظر دینی و اخلاقی جهت داده و نیازهای دینی شان را تأمین کند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات