۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۳۳۵۷۷
اربعین؛

گردهمایی اربعین حسینی باید با انعکاس گسترده خبری همراه باشد

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه گفت: گردهمایی اربعین حسینی باید با انعکاس گسترده خبری همراه باشد تا فریاد مظلومیت شیعیان به جهانیان رسیده و زمینه ظهور امام حسین(ع) فراهم شود.
 مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه

حجت الاسلام محمد سبزی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به عدم پوشش دهی رسانه های غربی از گردهمایی اربعین حسینی، گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، حرکتی سیاسی و اعتقادی برای شناساندن و معرفی شیعیان در جهان است که باید با انعکاس گسترده خبری همراه باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با اشاره به این نکته که هیچکدام از پیامبران و امامان معصوم دارای زیارت اربعین نیستند، بیان کرد: زیارت اربعین مخصوص سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام بوده و یکی از نشانه های شیعه بودن است.

حجت الاسلام سبزی با تاکید بر افضلیت زیارت امام حسین علیه السلام، گفت: اولین زائر امام حسین(ع) جابربن عبدالله انصاری بود که پس از رفتن به کربلا، حالت بیهوشی به او دست داد.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به این نکته که ادب اقتضا می‌کند که زائر به معذور میل پیدا کرده و از او الگو بگیرد، تشریح کرد: باید انقلابی درونی در زائر ایجاد شود تا انسان بتواند مسیر سیدالشهدا(ع) را طی کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با اشاره به این نکته که علما و بزرگان از گذشته تا به حال ارادت خاص و ویژه ای به امام حسین(ع) داشته اند، بیان کرد: بسیاری از افرادی که در نجف اشرف مشغول درس خواندن بودند، شب های جمعه به زیارت امام حسین علیه السلام می رفتند.

وی افزود: مقدس اردبیلی از کسانی بود که از نجف برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا رفته و در محوطه حرم نیز ادب را رعایت می کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه با بیان این نکته که اولین اربعین امام حسین علیه السلام در فضای خفقان جامعه برگزار شده است، اظهار داشت: در طول تاریخ برای زیارت امام حسین علیه السلام مشکلات زیادی وجود داشته است،  به طور مثال اگر شیعه‌ ای قصد زیارت کربلا و امام حسین علیه السلام را داشت، دستش را قطع می کردند.

حجت الاسلام سبزی ادامه داد: در زمان خلافت متوکل نیز، مزار امام حسین(ع) را شخم زدند و بر آن آب بستند تا قبر مخفی بماند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه ریشه زیارت اربعین را پس از شهادت امام حسین علیه السلام و اولین اربعین ایشان دانست و گفت: با گذشت بیش از 1400 سال از واقعه عاشورا، جمعیتی میلیونی از سراسر کشوربرای شرکت در گردهمایی اربعین به زیارت امام حسین علیه السلام می روند.

حجت الاسلام سبزی در رابطه با اعتقاد شیعیان به ظهور امام زمان(عج)، بیان کرد: امام زمان(عج) پس از ظهور بر خانه کعبه تکیه داده، مابین رکن و مقام می ایستد و برای معرفی خود به جهانیان از نام امام حسین علیه السلام استفاده می کند و می فرماید جد من حسین بن علی را تشنه لب به شهادت رساندند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) ساوه به بیان درس های مهم پیاده روی اربعین حسینی، پرداخت و اظهار داشت: مهم ترین درس گردهمایی عظیم اربعین حسینی این است که خون شهید پویا، کوثر و زاینده است، از بین نرفته و پس از گذشت قرن ها نیز حیات بخش است.

وی در ادامه گفت: وحدت و انسجامی که از طریق گردهمایی عظیم اربعین حسینی حاصل خواهد شد، سبب ایستادگی مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام و داعش می شود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات