۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۳۳۹۸۶
آیت الله علم الهدی:

ترویج ابتذال به وسیله ابزارهای هنری، جنایت در حق هنر است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این که هنر را در جهت ابتذال استخدام کنیم، بزرگترین جنایت در حق هنر است.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جلسه معارفه رییس جدید حوزه هنری استان خراسان رضوی که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد، ضمن توصیف حساسیت عرصه های هنری و پتانسیل و زیرساخت های موجود در این عرصه، گفت: در شرایط فعلی کشور هر ضربه ای که از این ناحیه چه سهوا و چه عمدا به نظام و انقلاب وارد شود، اثرات وضعی آن در همین دنیا دامن گیر مسببانش خواهد شد و انتقامی که خداوند از انسان ها در خیانت به انقلاب می گیرد بسیار قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر رسالت مهم حوزه هنری در عرصه فرهنگی کشور، آن را دارای اهمیتی متمایز از وزارت ارشاد دانست و افزود: هنر در ذات چیزی مثل علم است و همانطور که علم راهنمای فکر و اندیشه است، هنر راهنمای احساس است.

وی تصریح کرد: آقایانی که در فضای مجازی و رسانه های خودشان بنده را به ضدیت با هنر متهم می کنند، این سخنان به مثابه فحشی است که به من می گویند؛ چون اگر کسی گفت با هنر مخالف است مثل این است که با علم مخالف است.

ترویج ابتذال به وسیله ابزارهای هنری، بزرگترین جنایت در حق هنر است

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: هنر، ابزار هدایت احساس است و اگر انسان این هنر را در جهت ابتذال مصرف کند، بزرگترین ضربه اش این است که تمام احساسات را به سمت ابتذال سوق می دهد. هنر مظلوم است چون در حق آن جنایت شده است. این که هنر را در جهت ابتذال استخدام کنیم، بزرگترین جنایت در حق هنر است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر هنر را چه در عرصه سینما، چه موسیقی و چه تئاتر، در جهت ابتذال استخدام کنید، به احساسی که سرمایه بشر است، جهت ابتذال می دهد و ضرر این از یک جریان علمی انحراف ساز خیلی سنگین تر است.

وی یادآور شد: کسی که هنر را در عرصه ابتذال استخدام می کند، بزرگترین جنایتکار به بشریت است، چون اگر احساسات به طرف ابتذال رفت، آدم ها در جهت ابتذال و انحراف عمل می کنند. قوه محرکه انسان، عقل نیست بلکه احساس است و در نتیجه وارد کردن ابتذال به هنر، جنایت کردن و خیانت کردن در حق هنر است.

انقلاب اسلامی قبل از این که یک انقلاب سیاسی باشد، انقلابی فرهنگی است

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که متولیان امر هنر در نظام اسلامی نباید به همان شیوه ای که ظالمان دنیا در قبال هنر عمل کرده اند، رفتار کنند، تصریح کرد: این که بیاییم هنر را ابزار خوشگذرانی، شادی و عیش و نوش کنیم. علت این که پیش از انقلاب خانواده های متدین به سمت هنر نمی رفتند، این بود که جریان عوامل مزدور در داخل کشور که افرادی ستمگر و جانی بودند، هنر را در جهت ابتذال، عیاشی ها و خوشگذرانی ها استخدام کرده بودند.

 وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما قبل از انقلاب سیاسی و اقتصادی باشد، یک انقلاب فرهنگی است و اولین کار در این راستا این است که هنر را از استخدام گناه خارج کرده و آن را در جهت صحیح خود استخدام کنیم که احساسات را به جهت انسانیت و اخلاق، سوق دهد. این بزرگترین حرکت انقلاب فرهنگی ما است و این رسالت بر دوش حوزه هنری است که قرار بود از کل جریان سینما، موسیقی و تئاتر، هنر را از چنگ ابتذال نجات دهد.

حوزه هنری باید هنر را از ابتذال خارج کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به مدیران حوزه هنری در استان خراسان رضوی تأکید کرد: هنر را از ابتذال نجات دهید و در خدمت دین و انسانیت و اخلاق دربیاورید. متأسفانه بعضی دستگاه ها و دولت ها این موقعیت را تشخیص نمی دهند و می گویند اگر خانه سینما داریم، چرا حوزه هنری باید بیاید روی فیلم کار کند؟ اگر اداره موسیقی داریم، حوزه هنری به موسیقی چه کار دارد؟ حساب این مسأله را نمی کنند که حوزه هنری رسالت انقلاب دارد و باید هنر را از استخدام ابتذال خارج کند و در مسیر اخلاق مداری و دین مداری قرار دهد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مخالفت جریان حزب اللهی با برگزاری برنامه های هنری منافی عفت عمومی، اظهار کرد: ما که با بعضی حرکت ها مخالفت می کنیم، به دلیل این است کههر مسلمانی با ترویج بی عفتی مخالفت می کند. نتیجه کنسرت هایی که در تهران و برخی شهرستان های دیگر اجرا می شود، چیست؟ بحث اجرای موسیقی برای یک عده کارشناس نیست، بحث اجرا برای کسانی است که با حضور در این برنامه ها هزاران بی عفتی، بی بندوباری و بی اخلاقی را رقم می زنند.

دشمنان قصد دارند با تهمت پراکنی نیروهای مؤمن را تحت فشار قرار دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تنها دستگاه و تشکیلاتی که می تواند این مسائل را جهت دهد، حوزه هنری است که باید با وجود تمام مشکلاتی که برای تأمین امکانات بر سر راه قرار گرفته، مبارزه ای انجام دهد و هنر را از جهت استخدام برای ابتذال خارج کند و در مسیر اخلاق قرار دهد.

وی در پایان با اشاره به تهمت هایی که به دلیل مخالفت خود با ترویج هنر منافی عفت تحمل کرده، تصریح کرد: ما هیچ گاه با تهمت از میدان به در نمی شویم. دشمنان ما مأموریت دارند با جنگ نرم فضا را تصاحب کنند و وقتی یک نیروی انقلاب نابغه کاری صحیحی را انجام داد، او را تحت فشار قرار دهند./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات