۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۳۴۰۹۱

گزارش رییس پلیس تهران درباره اتفاقات اخیر

در هفته گذشته حوادثی در پایتخت اتفاق افتاد که طی آن دو روحانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که در نهایت یکی از آنها به قتل رسید.
روحانی مضروب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بعد از اتفاقات اخیر حمله به دو روحانی در تهران رییس پلیس تهران بزرگ درباره این دو حادثه اطلاعاتی را ارائه کرد.

براساس این گزارش، رییس پلیس تهران درباره اتفاقات اخیر توضیح داد و گفت که این دو حادثه هیچ ارتباطی یا یکدیگر نداشته و هردو ضارب با دو نیت متفاوت به این کار دست زدند.

در مورد حادثه میدان شکوفه تهران شخص روحانی با همسر خود از مسجد به منزل می‌آیند که در مقابل درب منزل پسر همسایه آنها منتظر نشسته و پس از دیدن فرد روحانی با گفتن جمله خیلی وقت منتظرت بودم به سوی او حمله‌ور شده و ابتدا با چند ضربه به سر فرد روحانی او را گیج کرده و فرد روحانی نیز برای جلوگیری از صدمه به همسرش در مقابل فرد مورد نظر ایستادگی می‌کند که نهایتا فرد ضارب از پهلوی خود قمه‌ای را بیرون می‌آورد و چندین ضربه به فرد روحانی وارد می‌کند.

در اظهارات مردمی و همسر روحانی متوجه شدیم که هیچ یک از مردم نتوانستند به فرد ضارب نزدیک شوند و در نهایت پدرفرد ضارب او را از پشت گرفته و در این لحظه پلیس و اورژانس نیز سریعا به محل رسیده و فرد ضارب را دستگیر می‌کنند، البته در لحظه ورود اورژانس و نیروی انتظامی فرد ضارب به سوی آنها نیز حمله کرده است.

ضارب در اظهارات ابتدایی خود مدعی شده «شیطان» برای ضرب و شتم این طلبه به او الهام کرده است!

روایت اتفاقات روحانی مضروب در مترو امام خمینی(ره)

در مورد دوم؛ فرد یک ضارب سابقه‌دار با 3 مورد زندان و 8 جرم مختلف بود که در این حادثه نیز ساعت 6 بعدازظهر مأموران کلانتری 113 بازار در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت خبر قتل یک روحانی را اعلام کردند.

سریعا بعد از اعلام این خبر محسن مدیر روستا بازپرس ویژه قتل پایتخت به‌همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

در مورد این حادثه نیز فرد قاتل در اظهارات خود گفته است که در یک ماه گذشته در دادگاهی توسط قاضی پرونده که یک روحانی بوده است محکوم شده و از آن روز با خود عهد کرده است که پس از پایان دوران محکومیت با بیرون آمدن خود یک روحانی رو مورد ضرب و شتم قرار دهد، همچنین موضوع حضورش در مقابل مجلس برای کاری شخصی را مطرح کرده که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا او مدعی است که چون کار او در مجلس انجام نشده، عصبانی شده است.

قاتل ظهر روز 2آبان‌ماه پس از حضور در مغازه بردار خود ناهار خورده و با این فکر که امروز باید فردی روحانی را مورد ضرب و شتم قرار دهم یک گزن کفاشی خریده و سپس در حال حرکت در خیابان بوده که در برخورد با یک روحانی که از مترو امام خمینی(ره) در حال خروج بوده است برخورد می‌کند و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. فرد مضروب پس از انتقال به بیمارستان و علی رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحان فوت می کند.

تحقیقات پلیس نشان داده است که فرد ضارب دارای سوابق کیفری متعدد از جمله سرقت است./۸۱۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات