۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۳۴۲۰۵
رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت:

ظرفیت قرآنی اربعین امسال ۷۰ درصد افزایش یافته است

رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، گفت: امسال ظرفیت قرآنی اربعین ۷۰ درصد افزایش یافته است و بزرگترین همخوانی سوره واقعه در نماز از نجف تا کربلا برگزار می‌شود.
حسن محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن محمدی دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی امروز در نشست خبری کاروان قرآنی نور اربعین 96، که در اتحادیه تشکل‌های قرآنی برگزار شد، گفت: اربعین ظرفیت بالایی برای ترویج فرهنگ قرآنی دارد.

وی افزود: سال گذشته بر اساس جلسات اتحادیه با ستاد مرکزی اربعین قرار بر این شد که فعالیت‌های قرآنی اربعین ساختارمند شود به همین دلیل کارگروه قرآنی با محوریت سوره مبارکه فجر تاسیس شد، هنگام اربعین این برنامه از ناحیه زائران مورد استقبال قرار گرفت.

محمدی با اشاره به اینکه امسال کمیته قرآنی اربعین تصمیم گرفت ظرفیت برنامه‌های خود را توسعه دهد، عنوان کرد: امسال ظرفیت قرآنی اربعین 70 درصد افزایش یافته است به گونه‌ای که حدود 70 نفر از فعالان قرآنی به این آیین اعزام می شوند.

رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، بیان داشت: در مسیر شهر‌هایی نظیر کاظمین، حله، کوت، سامرا و بغداد به کربلا 350 برنامه و محفل قرآنی برگزار خواهیم کرد، همچنین  چندین گروه همچون گروه محمدرسول الله(ص)، معراج و فدک که نیز اعزام خواهند شد.

محمدی درباره سوره محوری فعالیت‌های قرآنی امسال اربعین، ابراز کرد: امسال سه روز پیش از اربعین در نماز جماعت نجف تا کربلا همخوانی سوره مبارکه واقعه را خواهیم داشت که بزرگترین نوع همخوانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال با همکاری آستان قدس رضوی 20 هزار بسته نبات متبرک بین زائران اربعین توزیع می‌شود، گفت: بین مسیر نجف تا کربلا 10 کرسی تلاوت قرآن از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت درباره زمان اعزام عنوان کرد: اعزام گروه ها از 9 تا 16 آبان خواهد و بازگشت آنها 21 آبان خواهد بود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: ماهیت همه این فعالیت‌ها مردمی است و ساختار رسمی یا حمایت دولتی ندارد به همین دلیل اتحادیه تشکل های قرآنی متولی آن شده است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات