۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۳۴۲۲۶

تمجید رییس بسیج مردمی عراق از نقش ایران در مبارزه با تروریسم

رییس بسیج مردمی عراق خاطرنشان کرد که ایران اولین کشوری بود که در مبارزه با داعش به عراق کمک کرد.
فالح الفیاض رییس هیات بسیج مردمی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، فالح الفیاض رییس بسیج مردمی و مشاوره امنیت ملی عراق در گفت‎وگو با خبرنگاران نقش ایران در حمایت از این کشور برای مقابله با تروریسم را بسیار مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: ایران اولین کشوری بود که از نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با جریان تروریستی داعش حمایت کرد.

وی به سخنان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا علیه بسیج مردمی واکنش نشان داد و افزود: ما این گونه سخنان را محکوم می‎کنیم و آن را دخالت در امور داخلی عراق می‎دانیم.

فالح الفیاض تصریح کرد: بسیج مردمی طی 3سال گذشته در مناطق مختلف با جریان تروریستی داعش مبارزه و شکست‎های سنگینی به آنان تحمیل کرد.

وی بسیج مردمی را مایه افتخار ملت عراق دانست و اظهار داشت: بسیج مردمی از دل مردم، در پاسخ به فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی و در راستای دفاع از اراضی و مقدسات تشکیل شده است بنابراین به کسی اجازه نمی‎دهیم که به این نهاد توهین و جسارت کند.

رییس بسیج مردمی عراق با اشاره به همه‎پرسی جدایی اقلیم کردستان از این کشور گفت: تعویق همه‎پرسی سودی ندارد و باید آن را به طور کامل لغو کرد و قانون اساسی را مرجع حل مشکلات قرار داد.

وی تاکید کر که دولت عراق به هیچ شخص و یا حکومتی اجازه نمی‎دهد که قانون اساسی این کشور را نادیده بگیرد.

فالح الفیاض تصریح کرد: ایران، عراق و ترکیه دارای مصالح و تهدیدات مشترکی هستند و می‎توانند مواضع یکسانی در برابر مشکلات و بحران‎های موجود داشته باشند./994/ب902/ف

ارسال نظرات