۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۳۴۲۴۹
آیت الله صدیقی:

روشنفکران مادی‌گرای امروز، اتباع شیطانند

امام جمعه موقت تهران گفت: روشنفکران مادی‌گرای امروز که به علت عدم شناخت کافی از واقعیات عالم، در مورد احکام شرع نظر داده و در مقابل قرآن کریم و گریه بر امام حسین(ع) موضع می‌گیرند، اتباع شیطانند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که ظهر امروز در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: انسان با تأمل در آیات قرآن متوجه می‌شود که تنها خالق و پروردگار آسمان‌ها و زمین خداوند است، خلقت او دائمی و مستمر بوده و همه مخلوقات در هر آنی وابسته به خداوند هستند و به حال خود رها نشده‌اند و اگر لحظه‌ای خداوند وهّاب، رحمت خود را از انسان قطع کند، مخلوق نابود می‌شود.

وی افزود: خداوند دائم الفضل است و عطایش نه بر حسب استحقاق انسان بلکه بر اساس فضل بینهایت اوست. بدبختی و خباثت شیطان این بود که فکر می‌کرد با عبادت‌ شش هزار ساله‌اش خدا را بدهکار خود کرده است و خود را نسبت به آدم ممتاز می‌دانست.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: روشنفکران مادی‌گرای امروز، اتباع شیطانند که با قصور و عدم شناخت کافی خود در برابر واقعیات عالم، نسبت به احکام شرع نظر می‌دهند، یکی از همین افراد مدتی قبل نسبت به قرآن و به تازگی نسبت به گریه بر امام حسین(ع) موضع گرفت و حمله کرد.

وی در ادامه بیان داشت: با عنایات حضرت حق در برابر حملات این افراد به اصطلاح روشنفکر، حرکت بیست میلیونی برای زیارت اربعین و توسعه ارتباط عاطفی فطرت‌‌های پاک، در اقطار عالم نسبت به امام حسین(ع)، سبب می‌شود تا دین خدا بیمه شود و زمینه پذیرش امامی که قرار است با ظهورش خونخواه خون امام حسین(ع) بشود، فراهم آید؛ این افراد از این حرکات ناراحت هستند و نمی‌توانند حاکمیت خدا را قبول کرده و تسلیم محض پروردگار عالم باشند زیرا آنها تسلیم شده شیطان هستند.

خطرناک‌ترین شهوات، حبّ جاه و مقام است

آیت الله صدیقی اظهار داشت: کسی که اسیر هوی و هوس است نمی‌تواند خدا را بندگی کند؛ از جمله خطرناک‌ترین شهوات در میان تمام هوی و هوس‌ها، حبّ جاه و مقام است.

وی خطاب به جوانان، گفت: حواس‌‌تان را جمع کنید، همواره دغدغه خدا را داشته باشید. یکی از نسخه‌های سلوکیِ توحیدیِ وجود نازنین رییس حوزه‌های علمیه و رییس علمای عالم امام جعفر صادق(ع)، این بود که عبد، خود را مالک نبیند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: انسان اگر تمام شب و روزهای عمرش را به عبادت سپری کند، باز هم آن عبادات مخلوق خداوند تبارک و تعالی است و دستورات عبودی، نحوه مناجات و عبادات دل انگیز را پیامبران از جانب خداوند متعال برای ما هدیه آورده‌اند؛ انسان هیچ چیزی از خود ندارد.

نماز، معجونی فوق عقل بشر است

وی در ادامه افزود: نماز، معجونی فوق عقل بشر است. خداوند نماز را از گنجینه‌های اسرار گرانبهای خود به انسان بخشیده است. آنچه که تمام تعلقات و زنجیرهای هوای نفس انسان را باز می‌کند، نماز است. نماز به بشر بال و پر و رهایی می‌بخشد و زمینه عروج را برای او را فراهم می‌کند و از وجوه آن، ظواهر شرعی نماز است. نماز دیدار خداست.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: نماز لقاءالله و تماشای جمال و جلال خداوند است و جلوه‌های جمال خداوند با چشم سَر قابل احصا نیست. برای دیدن هر سِرّی از اسرار و جمال خداوند، چشمی لازم است. واضح است فیّاض از افاضه فیض خود، بخل ندارد اما این ما هستیم که باید با حرکت از ضعف به سوی کمال، این افاضات را دریابیم. همان‌طور که انسان با چشم سر نمی‌تواند معنویت را ببیند، چشم سِرّ هم مقول به تشکیک است، برای رسیدن به اسرار، انسان را آرام آرام می‌برند.

امام حسین از ابتدا تا انتهای زیارت اربعین، فرمانده است

وی افزود: انسان اگر در حد صفا و پاکی نهاد و وجودش در مسیر حق و کرامات قرار بگیرد، قطعاً ظرفیتش را به او عنایت می‌کنند، خداوند و اولیای الهی به او نظر می‌کنند، تحمل جلوه‌های عظیم و قول ثقیل برای او آسان می‌شود؛ چنین انسانی دستاوردهایش را مقدمه جاه و جلال دنیوی قرار نمی‌دهد، از بروزش رنج می‌برد و خداوند حالت سِرّی به او می‌دهد که دهانش را بر بازگو کردن اسرار نمی‌گشاید، همچنین عطاهای خداوند، عکس العملی و معامله‌ای نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور میلیونی زائرین امام حسین(ع) در روز اربعین، گفت: امام حسین(ع) از این بابت که دل‌ها را آب می‌کند و موت اختیاری می‌بخشد، خداوند قوی‌ترین جاذبه‌ها را در وجود ایشان و حرم‌ مبارک‌شان قرار داده است.

وی در پیان خاطرنشان کرد: زیارت اربعین سفر عشق، عبودیت و عرفان است. امام حسین(ع) در این سفر از ابتدا تا انتها فرمانده است، پس در این سفر باید عاشق و فرمانبر باشیم، طوری که پس از بازگشت از این سفر رنگ و بوی امام حسین(ع) بگیریم و خوی امام حسین را با خودمان بیاوریم./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات