۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۳۵۸۸۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

چپاول بیت‌المال نتیجه انکار قیامت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برپایی قیامت نشانه عدل الهی است، گفت: کسانی که در روز روشن مال مردم را چپاول کرده و به یغما می‌برند افرادی هستند که قیامت را باور ندارند و هرگز نمی‌توانند در دادگاه الهی پاسخگو باشند.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در حسینیه نیاوران با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به برپایی قیامت تاکید کرده است، گفت: برپایی قیامت عدل الهی است.

وی افزود: درخصوص مساله قیامت نه تنها قرآن کریم بلکه همه انبیا و اولیای الهی به آن اشاره داشته و تا پایان عمر مبارکشان مساله قیامت را برای مردم بیان می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: اولیای الهی به قدری درباره قیامت روایات بیان فرموده‌اند که علامه مجلسی در بیش از هزار صفحه و شخصیت کم نظیر شیعه محدثه خبیر ملا محسن فیض کاشانی در جلد دوم علم الیقین در نهصد صفحه با دلیل و برهان مساله قیامت را بیان می‌کنند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: به نظر می‌آید در روزگار انبیا، پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی به اندازه‌ای که به مساله قیامت پرداخته شده به اصول دیگر و فروع دین پرداخته نشده و علت این است که اگر مردم با گوش دادن به آیات قرآن و خبر 124 هزار پیامبر قیامت را باور کنند از حقیقت تقوا برخوردار می‌شوند و هرگز یک قدم به سوی فساد و گناه کوچک، متوسط و بزرگ برنمی‌دارند.

این مفسر قرآن کریم در ادامه اظهار داشت: مومن به تمام سخن و کلام انبیای الهی به عنوان رسولان راستگوی خداوند باور دارد و می‌داند که آن بزرگان در زمینه توضیح مساله قیامت از چیزی فروگذار نکرده و هر آن چه ممکن است ذهن در مورد آن سوال کند را پاسخ داده‌اند بنابراین ما نمی‌توانیم برای گناهانمان در قیامت بهانه بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: خداوند در قیامت هیچ بهانه و عذری را برای کسی که خودش را در گناهی معذور بداند قبول نمی‌کند، ما تنها سخنی که می‌توانیم در قیامت بگوییم این است که شنیدیم و قبول نکردیم.

وی با اشاره به اینکه انسان معتقد به معاد هرگز گناه نمی‌کند، خاطر نشان کرد: کسانی که در روز روشن مال مردم را چپاول کرده و به یغما می‌برند افرادی هستند که قیامت را باور ندارند و هرگز نمی‌توانند در دادگاه الهی پاسخگو باشند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات