۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۳۶۱۵۸
یکی از علمای عراق:

امام حسین رمز وحدت امت اسلامی است

یکی از علمای عراق بیان داشت که حضور میلیون‎ها زائر در ایام اربعین حسینی موجب وحدت امت اسلامی می‎شود.
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای بسیج مردمی مستقر در منطقه تلعفر و سنجار به همراه شیوخ و رؤسای تعدادی از قبایل ایزدی با آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق دیدار کردند.

آیت الله مدرسی در این دیدار قرآن کریم را کتاب زندگی توصیف کرد و بیان داشت که خداوند در قرآن پیرامون دنیا و آخرت سخن گفته و در نقاط مختلف این کتاب الهی انسان‎ها را به رعایت تقوای الهی به ویژه در دوران جنگف سفارش کرده است.

وی افزود: مردم عراق در چند سال گذشته با سختی و مشکلات مختلفی نظیر دوران حکومت دیکتاتوری صدام، اشغالگری آمریکا و داعش دست و پنجه نرم کرده است بنابراین احتیاج به یک نسیم معنوی داریم که انسان را از حالت جنگ و مشکلات آن آزاد و محبت، همبستگی و همکاری را در قلب همگان تزریق کند.

این عالم عراقی نهضت امام حسین (ع) و زیارت اربعین حسینی را یک حالت معنوی بسیار مناسب برای مردم این کشور توصیف کرد و اظهار داشت: حضور میلیون‎ها تن با قوم، نژاد، کشور و طائفه و بذل و بخشش مردم موجب در ایام اربعین حسینی موجب افزایش محبت، وحدت و همکاری می‎شود.

وی بر ضرورت استفاده از موسم معنوی اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: از این جو معنوی باید برای ارتقای تقوا، رهایی از افکار پلید، خروج از مصالح شخصی، حزبی، طائفه‎ای و توجه به خداوند متعال بهره ببریم.

 آیت الله مدرسی تاکید کرد که ملت عراق باوجود سختی‎های بسیاری هیچ‎گاه در برابر مشکلات تسلیم نشد و بلکه روز به روز قوی‎تر شده است. ما باید کشورمان که جنگ‎های پی درپی خراب کرده است را مجدد بسازیم و آن را به جایگاه اصلی خود در جهان برسانیم.

همچنین قاسم الأعرجى وزير كشور عراق طى ديدار با آيت الله مدرسى در كربلاى مقدس در مورد مهمترين اقدامات صورت گرفته در آزادسازى شهرهاى اشغال شده از چنگال داعش و همچنين تلاش‌های نیروهای امنیتی در راستای برقراری نظم و امنیت زائرین اربعین، توضیحاتی ارائه کرد.

آیت الله مدرسی نیز ضمن تمجید از تلاش‌های شبانه‌روز نیروهای امنیتی بیان داشت: اقداماتی که نیروهای امنیتی انجام می‌دهند به راستی تلاشی منحصر به فرد و استثنایی است./994/ب902/ف

ارسال نظرات