۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۳۶۲۹۶
نمایشگاه مطبوعات؛

سرتیپ ملایری: ما برای تقویت سیستم موشکی خود نیاز به اجازه آمریکا نداریم/ سپاه زاده انقلاب و یکی از بازوهای ایران است

مشاوره فرمانده نیروی زمینی ارتش در مورد اظهارات آمریکا علیه سپاه، گفت: اگر ما امروز برای اقتدار کشور در سیستم دفاعی و امنیتی به خصوص تقویت سیستم موشکی فعالیت می‌کنیم نیازی به اجازه آمریکا یا کشور دیگری نداریم.
مهمانان غرفه خبرگزاری رسا در آخرین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

امیر سرتیپ محمد ملایری، مشاوره فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات در مورد اظهارات آمریکا مبنی بر تحریم سپاه پاسداران، گفت: ترامپ باید بداند که سپاه یک نیروی اقتدارمند در جمهوری اسلامی است و هرکشوری برای خودش یک استراتژیک خاص دارد و کشور ایران نیز برنامه‌های خودش را با اراده خود دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: ما اگر قرار بود به حرف کشورهای دیگر گوش فرا دهیم هیچ وقت در سال١٣٥٧ نمی‌توانستیم انقلاب کنیم، ما امروز انقلاب کردیم که اقتدار کشورمان در دست خودمان باشد تا بتوانیم برای کشور خود آرامش، آسایش و امنیت را به ارمغان بیاوریم.

مشاوره فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: بعد از انقلاب این ارمغان اقتدار برای ما شکل گرفت و البته نباید فراموش کرد که زحمات بی‌شائبه‌ای توسط مردم ما از قبل از انقلاب تا پس از انقلاب در هشت سال دفاع مقدس کشیده شد تا ایران دارای یک اقتدار خاص باشد.

امیر سرتیپ ملایری یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس به مدت هشت سال شهید، جانباز، اسیر و ایثارگر داده‌ایم که امروز با آرامش مردم بتوانند به دنبال کارهای مختلف اعم از حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی برای پیشرفت بروند، اگر این امنیتی که امروز حاکم است نبود ما هیچکدام از این پیشرفت‌ها را نداشتیم.

وی افزود: ما امروز در امنیت هستیم و این امنیت را از تلاش در گذشته به دست آوردیم و این همه تلاش برای این بوده است که دیگر آقا بالاسر نداشته باشیم، ما جنگیدیم و انقلاب کردیم تا کسی مثل آمریکا امروز نتواند به ما امر و نهی کند.

مشاوره فرمانده نیروی زمینی ارتش ابراز داشت: اگر ما امروز برای اقتدار کشور در سیستم دفاعی و امنیتی به خصوص تقویت سیستم موشکی فعالیت می‌کنیم نیازی به اجازه آمریکا یا کشور دیگری نداریم، ایران برای خودش تصمیم می گیرد و بارها با رزمایش‌های خود در شرق و غرب کشور پیام دوستی ایران را به همسایگان خود رساندیم.

امیرسرتیپ ملایری با بیان اینکه رزمایش‌های جنگی ایران فقط برای بیان قدرت دفاعی ایران است، خاطرنشان کرد: در واقع در رزمایش‌های خود پیام صلح و دوستی را القا کردیم و به همه فهماندیم قدرت ایران فقط برای دفاع از خود است، این رزمایش‌ها به استکبار جهانی یعنی آمریکا و همدستانش نشان می‌دهد که ما علم و فناوری لازم را داریم و هر زمان موشکی را متناسب با زمان خودش لازم داشته باشیم می‌سازیم و هیچ نیازی به دستور و اجازه هیچ کشوری نداریم.

وی بیان کرد: آمریکا و همدستانش باید بدانند سپاه زاده انقلاب و دست پروده ارتش است، در زمان جنگ ما بارها شعار می‌دادیم « ارتشی-سپاهی دو لشگر الهی» و این دو لشگر الهی همانند دو بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی بودند بنابراین آمریکا نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند که یکی از بازوهای خود را حذف کنید.

مشاوره فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: آمریکا باید بداند که ما سپاهی که امروز با اقتدار در همه زمینه‌ها پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است و در همه‌ی عرصه‌ها پای حمایت خود از ارتش را نمی‌کشد و امروز برای امنیت فرامرزی در سوریه می‌جنگد را کنار نمی‌گذاریم و حذف نخواهیم کرد.

امیر سرتیپ ملایری تصریح کرد: آمریکا و هم‌دستانش به خود دیکته کنند که ایران کشوری نیست که در چهل سال پیش می‌دیدیم، امروز ایران یک کشور قدرتمند با تاکتیک خاص و استراتژیک مختص خودش است و در جهت اهداف خود حرکت می‌کند./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات