۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۳۷۸۱۷
رییس شورای اجرایی حزب الله:

عربستان درصدد تکرار سناریوی قطر در لبنان است

رییس شورای اجرایی حزب الله با انتقاد از دخالت آشکار عربستان سعودی در امور داخلی لبنان خاطر نشان کرد که سعودی‌ها درصدد اجرای سناریوی قطر در لبنان هستند
سید هاشم صفی الدین رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله با شرکت در سخنانی در حسینیه منطقه دیرقانون النهر لبنان دخالت‌های عربستان سعودی در لبنان را به شدت محکوم کرد.

حجت الاسلام صفی الدین گفت: عربستان سعودی با جنجال رسانه‌ای و ایجاد فتنه به دنبال تغییر رهبران سیاسی لبنان و جایگزین ساختن آنها با دیگران است و هرکس ذره‌ای تامل کند به این مساله پی می‌برد.

وی با اشاره به تلاش عربستان برای تحمیل اراده خود بر کشورهای خاورمیانه و تغییر دیدگاه لبنان نسبت به همپیمانان منطقه‌ای خاطر نشان کرد: سعودی‌ها با فراخواندن سعد الحریری، به دولت رسمی، مستقل و مشغول به فعالیت لبنان اهانت کردند.

رییس شورای مرکزی حزب الله لبنان افزود: عربستان سعودی هرچند درصدد به کرسی نشاندن نظرات خود در لبنان از طریق جاهلان داخلی است اما حق ندارد دیوارها را تخریب و تمامی ساختارهای درون کشور را درهم بشکند.

عالم شیعی لبنان اظهار داشت: عربستان درصدد است تا سناریوی قطر را علیه لبنان اجرا کرده و لبنان را همانند سوریه، عراق و یمن نابود سازد. آنان به دنبال اجرای افکار شوم خود هستند اما از انجام آن عاجزند و از این رو به سخت‌ترین شیوه روی آوردند تا بار دیگر شکست و ناکامی را برای خود بخرند.

حجت الاسلام صفی الدین تصریح کرد: منطق حزب الله و محور مقاومت از روز اول منطق ایمان صادق، اعتنا به عقل، شرع، تجربه‌ها، توانایی‌ها و توان داخلی در شکست دشمنان است و این همواره موضع مقاومت اسلامی بوده و به اذن الله باقی می‌ماند.

وی در پایان تاکید کرد که عربستان همانگونه که تا به امروز ناکام مانده و شکست خورده در آینده نیز ناکام خواهد ماند و روز به روز سرافکنده‌تر خواهد شد./981/ب902/ر

ارسال نظرات