۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۰۰۸
معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور خبر داد؛

برگزاری دوره‌ آموزشی قصه‌گویی برای کودکان ویژه روحانیان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از برگزاری دوره‌ آموزشی قصه‌گویی برای کودکان ویژه روحانیان و مبلغان حوزوی خبر داد.
رضا قمرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به وسیله قصه‌گویی به کودکان اثرگذاری و ماندگاری بیشتری دارد، اظهار داشت: در این راستا نشست‌ها و کارگاه های متعدد آموزشی برگزار می شود.
وی با اشاره به این که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی برای اقشار مختلف به دنبال ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعهذ است، خاطرنشان کرد: قصه گویی تنها یک تکنیک نیست، بلکه فرایندی یاد دهنده و یادگیرنده است که آثار ماندگاری در ذهن کودکان و نوجوانان می‌گذارد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از برگزاری دوره‌ آموزشی قصه‌گویی برای کودکان ویژه روحانیان و مبلغان حوزوی خبر داد و گفت: «قصه‌گویی و باورپذیری مذهبی»، «قصه‌گویی و مهارت‌های اجتماعی» و «بازنویسی داستان‌های دینی برای قصه‌گویی» از جمله دوره‌های آموزشی ویژه مبلغان حوزوی است.
قمرزاده با بیان این‌که زندگانی علما، مفاخر و بزرگان دینی در قالب قصه‌گویی پندآموز برای کودکان و نوجوانان بازنویسی و تبیین می‌شود، تصریح کرد: قصه‌گویی در راستای تحکیم بنیان خانواده و ارایه مهارت های زندگی از دیگر برنامه های کانون است که به کمک روحانیان و مبلغان دینی اجرایی می شود.
وی با اشاره به این‌که 50 سال پیش، خشت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حول محور کتاب و کتابخوانی نهادینه شده است، اظهار داشت: 40 ماموریت و فعالیت متنوع و مختلف برای کانون تعریف شده که همه در کنار برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری فرصتی برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان است.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری حوزه یک بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی تبریز خبر داد و گفت: 6737 قصه گو در بیستمین جشنواره حضور دارند، که شرکت این تعداد داوطلب آمار بی نظیری است و خروجی آن، تربیت تعداد زیادی قصه گوی متخصص است.
قمرزاده با بیان این‌که موضوعات آزاد، نقل قصه هایی با موضوع رضوی و ادبیات عامه، فولکلور و شاهنامه خوانی، سه محور این جشنواره است، افزود: داوری بخش های نوجوانان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، از طریق سی دی انجام شود و در این بخش، بیشتر جنبه رقابتی مطرح نیست./935/
پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات