۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۳۸۲۲۸
جریانی که مشغول زمینه سازی برای مذاکرات موشکی است؛

تلاش برای بتن کردن میراث تهرانی مقدم

«برگزاری جلساتی با هدف عادی‌سازی مذاکرات موشکی و دفاعی» موضوعی است که روز دوشنبه معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی از آن پرده برداشت و نسبت به این موضوع هشدار داد.
موشک

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، آقای علی باقری، معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش «تجربه اعتماد» گفت: این امر که دشمن به دنبال از بین بردن مؤلفه‌های قدرت ملی است جای تعجب ندارد، اما هم‌سویی، هم‌آوایی و هم‌گامی برخی مدعیان روشنفکری داخلی با دشمن و در‌عین‌حال سکوت برخی مدعیان انقلابی‌گری در قبال این هم‌آوایی و هم‌گامی، هم جای تعجب دارد و هم موجب تأسف است.

عضو تیم مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای خاطرنشان کرد: توانمندی‌های دفاعی و نظامی هر کشور ناموس آن ملت است و هیچ ملت باغیرتی حاضر نیست درباره ناموس خود با بیگانگان مذاکره یا معامله کند. کسانی که با قلم و زبان خود برای پذیرش مطالبات متجاوزانه دشمن زمینه سازی کرده و ایجاد محدودیت در توانمندی‌های دفاعی را به‌عنوان یک هنجار در افکار عمومی جلوه می‌دهند، نباید درباره انقلابی بودن آنها بحث کرد، بلکه درباره اصالت ایرانی آنها باید تردید داشت.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: چرا روزنامه‌ای جرأت می‌کند که پذیرش محدودیت‌های نظامی مورد نظر دشمن را در داخل، توجیه و ترویج کند؟ آیا این برخلاف صریح امنیت ملی نیست؟ آیا فرمانده کل قوا صریحاً مذاکره درباره موضوع موشکی را رد نکردند؟ چرا در قبال این اقدام مخل امنیت ملی، اقدام بازدارنده انجام نمی‌شود؟ ملت غیور ایران هیچ‌گاه در قبال تابوشکنی امنیت ملی ساکت نخواهد نشست. عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: از طنزهای تلخ دوران ما این است،کسانی که سینه چاک توسعه غربی هستند، برای تحمیل محرومیت‌ها و محدودیت‌های هسته‌ای که دربرجام متجلی شد، جشن می‌گیرند و امروز با پررویی کامل برای توانمندی نظامی کشور بر اساس خواست دشمن نسخه می‌پیچند! این سخنان باقری اما تنها برای تلنگر زدن به جریان انقلابی و دادن کدهایی برای هوشیاری بود تا بتوان جریان‌های خاص دنباله‌رو غرب را شناخت.

چراغ سبز دولت به مذاکره مجدد

یکی از این کدها را می‌توان در سخنان آقای نهاوندیان جست‌وجو کرد؛ در همان روزهایی که بارها از زبان تیم مذاکره‌‌کننده و دولتمردان می‌شنیدیم که مذاکره مجدداً غیر ممکن است، اظهارات نهاوندیان مشاور اقتصادی رییس‌جمهور رغبت دولتمردان برای مذاکره را آشکار کرد.
محمد نهاوندیان در مصاحبه دوشنبه 24 مهر خود با CNN ابتدا در موضعی منطقی اعلام کرد که مذاکره مجدد برجام ممکن نیست اما در ادامه و در بیانی عجیب گفت: «اگر درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای نگرانی وجود دارد، این مسائل می‌تواند موضوع مذاکره میان ایران با کشورهای منطقه یا اروپا باشد.»

مقاومت اروپا تنها یک روز

این پیشنهاد نهاوندیان ارسال پالس غلط مذاکره مجدد با اروپا درباره مسائل منطقه‌ای بود، آنهم در حالی که اروپا کارنامه قابل قبولی در موضوع برجام از خود به‌جا نگذاشته است. حتی بعد از اظهارات ترامپ درباره خروج از برجام، در حالی که وزیر امورخارجه بر ایستادگی اروپا در برابر کارشکنی آمریکا سخن می‌گفت، مرکل و ترزامی در سخنانی اظهارات ترامپ را تأیید کرده و این پیام را فرستادند که اتحادیه اروپا با شرط‌های آمریکا برای حفظ برجام موافق است. در واقع برخلاف گفته برخی از مقامات، اتحادیه اروپا حتی یک روز هم در برابر آمریکا مقاومت نکرد.

پیشنهاد بی‌شرمانه
از سویی دیگر، سخنان باقری کد دیگری را هم به ما می‌دهد. در بیستم آبان ماه بود که روزنامه آرمان با انتشار سرمقاله‌ای بر لزوم مذاکره با اروپا درباره برنامه موشکی تاکید و با انتشار مطلبی از آقای احمد نقیب‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، پیشنهاد مذاکره موشکی را مطرح کرد.  در بخشی از یادداشت نقیب زاده که در روزنامه آرمان چاپ شده، آمده است: «مواضع اروپایی‌ها تا حدی خردمندانه به‌نظر می‌رسد. هم می‌خواهند هیاهوی آمریکایی‌ها را ساکت کنند و هم نمی‌خواهند موضوع موشکی ایران به یک بحران غیرقابل بازگشت تبدیل شود. البته ایران هم در موقعیت خوبی قرار دارد و به اهداف خودش رسیده و قادر است ‌این برنامه‌ها را در همین نقطه کنونی متوقف کند. برد بیش از 2هزار کیلومتر در برنامه‌های ایران نیست.»

وی در سرمقاله روزنامه آرمان در اظهاراتی غیر منطقی و مغایر با منافع ملی پیشنهاد داد: «بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره، خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم. اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکایی‌ها را در این مورد همراهی کنند. عربستان نیز یکی از کشورهایی است که به‌طور مستقیم می‌تواند از سامانه‌های موشکی ایران آسیب و لطمه جدی ببیند.» این پیشنهاد بی‌شرمانه نقیب‌زاده در حالی مطرح شد که رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام کردند که قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و در همین زمینه تاکید داشتند: «بیاییم چانه بزنیم که چرا فلان ابزار دفاعی را داریم؟ چرا تولید می‌کنیم؟ چرا تحقیق می‌کنیم؟ درباره آن چیزهایی که اقتدار ملی را افزایش می‌دهد، تأمین می‌کند یا پشتیبانی می‌کند با دشمن هیچ معامله‌ای نداریم و مسیر اقتدار را در پیش می‌گیریم.»

تئوریزه شدن تسلیم‌طلبی
البته افرادی هم در برابر سخنان نقیب‌زاده هوشیار بوده و واکنش نشان دادند، برای مثال آقای رضا سراج کارشناس سیاسی در این‌باره در یادداشت کوتاهی با عنوان «تئوریزه شدن تسلیم‌طلبی» نوشت: غربگرایان زمینه‌سازی برای مذاکرات درباره برنامه موشکی را در دستور کار قرار دادند. غربگرایان پیش از تئوریزه نمودن تسلیم‌طلبی، باید به این سؤال پاسخ دهند که وقتی مسیر مذاکره با آمریکا و برجام نتوانست تحریم‌ها را رفع کند؛ چگونه ممکن است مذاکره با اروپایی‌ها خطر جنگ! و تحریم را همزمان برطرف کند؟! این دو کد، تنها نمونه‌ای کوچک از تلاش‌های غرب و همراهی برخی جریان‌های سیاسی کشور با آن‌ها بود. این روزها روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان برای عملیاتی شدن برجام 2 و 3 و ... در تلاشند تا قبح مذاکره درباره توان نظامی و دفاعی را از بین ببرند. این جریان فکری که به دیدگاه‌های غربی وابسته است و روحیه تسلیم‌طلبی دارد، در تلاش است تا با تئوریزه‌سازی خواسته‌های آمریکا، برای سلطه غرب به کشور زمینه‌سازی کند.

تلاش‌ها برای بتن کردن میراث تهرانی مقدم
وقتی میراث احمدی روشن با شعار دور کردن سایه تحریم و جنگ با بتن پر شد، گویا جدیداً بتن کردن میراث تهرانی مقدم در دستورکار دارد. عده‌ای برای این امر، خواسته‌های نامشروع غرب را توجیه کرده و به بهانه‌های مختلف افکار عمومی را فریب می‌دهند. ترامپ در سخنرانی‌اش علیه برجام استراتژی‌اش در قبال جمهوری اسلامی را در چهار محور مطرح کرد که مذاکره موشکی، مذاکره منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و مذاکره هسته‌ای از این محورهاست. حال عده‌ای در داخل کشور با ارتباط‌گیری با رسانه‌های غرب و عوامل جاسوسی آنها، خط و مشی مأموریت جدید خود را دریافت کرده و برای مذاکره درباره توان موشکی و دفاعی کشور نسخه می‌پیچند.

عوامل اجرایی دشمن
این افراد از ستون پنجم عبور کرده و رسماً تبدیل به عوامل اجرایی دشمن شده‌اند و کسانی مانند نازنین زاغری‌ها و مسعود بهنودها سرپل ارتباطی آنها با غرب هستند اما عده‌ای ناآگاهانه در دام این جریان‌ها افتاده و با آنها برای پیشکش استقلال کشور به دشمن همنوا شده‌اند. کسانی که سخن از مذاکره موشکی می‌گویند، هیچ هدفی جز بی‌دفاع کردن ایران در مقابل دشمنانش ندارند. خیانت فقط فروختن اطلاعات به دشمن نیست./
۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات