۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۳۸۵۴۵
آیت‌الله امامی کاشانی:

واکنش رییس جمهور آمریکا به زلزله ایران بدبختی دنیا را نشان می‌دهد/ کشورهای اسلامی در برابر دشمنان متحد و منسجم شوند

خطیب نماز جمعه تهران سخنان ترامپ درباره عدم کمک به زلزله زدگان ایران را یک صدای کثیف برآمده از حلقوم یک آدم شرور توصیف کرد و گفت: واکنش رییس جمهور آمریکا به زلزله ایران بدبختی دنیا را نشان می‌دهد.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با ابراز تأسف از وقوع زلزله غرب کشور که ملت و کشور را عزادار کرد، گفت: کسانی که در این زلزله جان باختند مورد غفران الهی قرار گرفته‌اند و اجر و مزد خاصی دارند.

وی با بیان این‌که خداوند در برابر صبر زلزله‌زدگان، پاداش‌هایی در دنیا و آخرت به آنان مرحمت خواهد کرد، از ملت بزرگ ایران که برای زلزله‌زدگان کمک‌های مختلف فرستادند و نیز از حمایت‌های دولت، نهادها، تشکیلات و نیز سازمان اوقاف در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند «هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نيست و هر كس فرياد كمك خواهى كسى را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست»، خاطرنشان کرد: جای شکر و قدردانی دارد که مردم این همه مهربان و علاقه‌مند کمک به همنوعان خود هستند.

وی آثار مسلمانی را در خدمت‌رسانی به همنوع ارزیابی کرد و اظهار داشت: کسانی که توان دارند امر خانه‌سازی و هزینه‌های گزاف آن را در مناطق زلزله زده به عهده بگیرند، مسکن‌سازی کنند و البته هر انسان دارای فطرت بیدار، چنین است.

صدای کثیف ترامپ درباره عدم کمک به زلزله‌زدگان ایران

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که ملت ایران ایثار و محبت خود را نشان داده‌اند، سخن رییس جمهور آمریکا که در این فضای لطیف و پرجاذبه کمک به خدمت و حماسه حمایت از ضعیف مطرح شده است را یک صدای کثیف برآمده از حلقوم یک آدم شرور در گوشه‌ای از دنیا دانست که گفت حتی کمک به زلزله‌زدگان ایران هم نکنید.

وی خاطرنشان کرد: این صدای ضعیف و کثیف ترامپ نشان می‌دهد در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم وقتی زلزله به این مهیبی به وجود می‌آید به جای این‌که مردم تشویق شوند و دنیا کمک کند، این اشرار این‌گونه حرف می‌زنند و این بدبختی دنیا است که رییس جمهور آمریکا اینقدر لجن‌بار صحبت کند.

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد: این بدبختی دنیا است که کشور و دولتی به نام آل سعود که می‌گوید من حامی حرمین هستم اینچنین در یمن و سوریه جنایت کند و الآن هم برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی طرح و نقش بکشد و ذلیلانه بگوید که ما بودجه می‌دهیم و از اسرائیل برای حمله به یک کشور درخواست کند.

باید از مردم لبنان و سیدحسن نصرالله تشکر کرد

وی در ادامه با اشاره به ماجرای استعفای سعد حریری از نخست‌وزیری لبنان، گفت: این ماجرا نشان می‌دهد که دشمن چقدر طراحی می‌کند و برای کشورهای اسلامی نقشه می‌چیند و می‌خواهد کشور لبنان و منطقه را متشنج کند اما به قوه الهی مردم و طوائف لبنان بیدار هستند که باید از آنان به ویژه سیدحسن نصرالله تشکر کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به سخنان سیدحسن نصرالله که از مردم لبنان خواسته بود وقتی سعد حریری وارد لبنان شد همه به استقبال او بروند، معنای این حرکت را خنثی کردن توطئه آل سعود و صهیونیست دانست و گفت: همین‌که مردم لبنان با اتحاد دور سعد حریری جمع شوند برای آنان یک یادگار بزرگ و با ارزش است.

کشورهای اسلامی در برابر دشمنان متحد و منسجم شوند

وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید در برابر همه توطئه‌های دشمن متحد و منسجم شوند و بدانند که دشمنان می‌خواهند ما به عصر جاهلیت برگردیم اما ندای پیامبر اکرم(ص) امروز این بود که به جاهلیت باز نگردید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که انسجام و اتحاد در تمام کشورهای اسلامی وظیفه الهی مسلمانان است، گفت: حتی مردمی که در برخی کشورهای شقی، پست و عقب افتاده زیر یوق حکام آل سعود و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند زندگی می‌کنند باید از آنها جدا شوند و هر کسی که در مسجدالحرام نماز می‌خواند یا در هر گوشه‌ دنیا باید به این وظیفه عمل کند.

ضرورت اتحاد مردم ایران حول محور ولایت فقیه

وی با تأکید بر این‌که ملت ایران هم با توجه به مشخص بودن دشمنی آمریکا و صهیونیست وظیفه دارند حول محور ولایت متحد و منسجم شوند، ابراز کرد: ولایت فقیه محور و قطب و مانند سنگ میله آسیا است.

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: مانعی ندارد خون افراد در این راه بریزد و شهید شوند که این فداکاری، شهامت و شهادت و شعارهای لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(س) دشمن را خانه‌نشین، عقب زده و مأیوس می‌کند.

وی در پایان با اشاره به دهه وقف با بیان این‌که براساس گفته رییس سازمان اوقاف، پرونده موقوفات و نیات واقفان مشخص شده است، همه کسانی را که توانایی وقف دارند به انجام این امر الهی توصیه کرد و خاطرنشان ساخت که هر کسی بتواند این کار را انجام دهد، این وقف برای همیشه باقیات و صالحات او خواهد بود./920/۲۰۱/ح

ارسال نظرات