۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۳۸۶۱۳

واکنش فضل الله به نشست ضد ایرانی وزیران خارجه عرب

امام جمعه بیروت برگزاری نشست ضد ایرانی وزیران خارجه عرب را در چارچوب مصالح صهیونیست ها توصیف کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه استعفای سعد الحریری از نخست وزیری لبنان ضربه جدیدی به این کشور وارد کرده است گفت: مساله ای که بر بحران می افزاید عدم تحقق وعده سعد الحریری مبنی بر بازگشت به لبنان است. لبنانی ها حق دارند منتظر بازگشت وی باشند و واکنشی نسبت به استعفای الحریری نداشته باشند.

وی بر لزوم تحرک جهانیان برای حل این مساله تأکید کرد و افزود: این موضوع می تواند پشت پرده های استعفا و نقاط تاریک را روشن سازد تا لبنانی ها نسبت به سرنوشت نخست وزیر خود آگاه شوند. البته استفعا حتمی است و بدینوسیله می خواهند بر لبنان فشار وارد کرده تا کشور یا به سوی مخالفت و دشمنی با یکی از جریان های مهم و اساسی سوق داده یا در فشار سیاسی و اقتصادی قرار گیرد.

این روحانی لبنانی گفت وگو میان لبنانی ها را در شرایط کنونی واجب توصیف کرد و اظهار داشت: هر چه صورت گیرد ما همچنان خواستار بهبود روابط با کشورهای عربی هستیم زیرا جزئی از جهان عرب هستیم اما جهانیان بدانند که حل مشکلات لبنان تنها به دست لبنانی ها محقق می شود.

وی کشورهای عربی را نسبت به فتنه آفرینی در لبنان برحذر داشت و تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد لبنان را وارد بحران جدیدی کند زیرا این لبنان مطمئنا به مرزهای کشور منحصر نشده و به سایر کشورها خواهد رسید. 

حجت الاسلام فضل الله وحدت را ضامن پایان اشغالگری صهیونیستی و برطرف شدن خطر تروریست ها خواند و ادامه داد: دیگران نمی توانند با امنیت و سیاست ما بازی کنند و با زمینی سختی روبرو خواهند شد. ما با همه توان در برابر هرگونه پروژه فتنه آفرین ایستادگی می کنیم.

وی با اشاره به نشست ضد ایران شورای وزیران خارجه عرب که قرار است روز یکشنبه در قاهره برگزار شود، گفت: در حالی که شهرک سازی و محاصره ملت فلسطین از سوی صهیونیست ها گسترش یافته و کشورهای عربی با بحران های مختلفی روبرو هستند، شاهد برگزاری چنین نشستی هستیم. 

امام جمعه بیروت تأکید کرد: انتظار می رود اتحادیه عرب به کاهش تنش ها و پایان مشکلات ایران و همچنین آغازگر گفت وگو میان اعراب و ایران بپردازد نه اینکه بر آتش فتنه بیفزاید. این اتحادیه باید مصالح جهان عرب را در نظر گرفته و اجازه گسترش فتنه در کشورهای عربی را ندهد و در راستای مصالح صهیونیست ها فعالیت نکند./980/ب901/د

ارسال نظرات