۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۵۳۸۸۹۶
رییس شورای سیاسی حزب الله:

عربستان به توطئه جدیدی علیه لبنان می‌اندیشد

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به شکست توطئه های آل سعود از توطئه جدید برای ضربه زدن به ثبات لبنان خبر داد.
سید ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مراسم چهلمین روز شهادت یکی از نیروهای این حزب که در مجتمع سیدالشهدا(ع) منطقه هرمل برگزار شد، گفت: عربستان در بحران آفرینی و ایجاد تنش و نزاع و درگیری در لبنان ناکام مانده و مواضع مسؤولان کشور به ویژه رییس جمهور و رییس پارلمان نقش مهمی در این مساله ایفا می کند.

وی افزود: مواضع مسؤولانه اکثر گروه های سیاسی درباره حاکمیت و استقلال لبنان سبب شکست توطئه سعودی در این کشور شد.

عضو ارشد مقاومت بیان داشت: خروج سعد الحریری نخست وزیر لبنان از عربستان و سفر به فرانسه نیز دومین شکست این توطئه به شمار می آید. معلوم نیست عربستان برای ایجاد بحران جدید در لبنان از چه نقشه ای استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به در اختیار داشتن برخی اطلاعات درباره توطئه جدید عربستان نزد حزب الله لبنان اظهار داشت که دلیلی برای بازگو کردن این توطئه وجود ندارد بلکه خود را برای ایستادگی در برابر آن آماده خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیم امین السید ادامه داد: ما نسبت به این مساله دغدغه و هراسی نداریم. متاسفانه یک کشور(عربستان) درصدد ضربه زدن و تخریب ثبات در لبنان است.

این روحانی لبنانی با تقدیر از مواضع رییس جمهور این کشور تصریح کرد: اگر رییس جمهور دیگری در لبنان وجود داشت وضع به شدت متفاوت بود اما جهانیان امروزه شاهد رییس جمهوری قوی و شجاع و حریص نسبت به حاکمیت و امنیت و ثبات لبنان هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات