۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۳۹۱۴۵

درخواست گروه‌های امدادی برای تشکیل جلسه شورای حقوق بشر درباره بحران روهینگیا

عفو بین‌الملل به همراه ۳۴ گروه دیگر امدادرسان از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته‌اند تا برای بررسی بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار نشست فوق العاده‌ای را برگزار کند.
روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، نهادهای بین المللی حقوق بشری جهان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کردند: ما قاطعانه از شورای حقوق بشر سازمان ملل می خواهیم تا نشست ویژه‌ای را درباره اوضاع وخیم حقوق بشر در میانمار برگزار کند و همین طور از هیات های شما می خواهیم تا هر چه سریعتر چنین نشستی را برگزار کنند.

این نامه در ادامه افزود: با توجه به گزارش های مربوط به نقض جدی حقوق بشر... ما بر این باوریم که برگزاری یک نشست ویژه بسیار لازم و ضروری است تا اقدام قاطعی را انجام دهد و نظارت بین المللی بر اوضاع میانمار را تضمین نماید.

گروه های حقوق بشری بین المللی در این نامه تصریح کردند: شورای حقوق بشر سازمان ملل باید قطعنامه‌ای را تصویب کرده و در آن از دولت میانمار بخواهند تا فورا همه موارد نقض حقوق بشر از جمله جنایت علیه بشریت را متوقف کند و به همه گروه های حقوق بشری اجازه دسترسی کامل به همه مناطق این کشور را بدهد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل که 47 عضو دارد به ندرت نشست های خاص و ویژه تشکیل می دهد. این شورا از سال 2006 میلادی تاکنون تنها 26 نشست برگزار کرده است. نشست ویژه این شورا تنها با درخواست یک سوم کشورهای عضو برگزار می شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اوایل ماه جاری نتوانست قطعنامه‌ای را با هدف پایان دادن به خشونت ها در میانمار تصویب کند که علت اصلی آن مخالفت چین بوده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات