۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۳۹۳۷۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ بسیج با عافیت طلبی در تضاد است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فرهنگ بسیج با عافیت طلبی به شدت در تضاد است، گفت: یک بسیجی همواره و در هر شرایطی آماده خدمت به انقلاب اسلامی است و این نیروی مردمی و اثرگذار کشورمان در چهار دهه اخیر به وضوح این ادعا را در عمل ثابت کرده است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از بسیجیان این شهرستان با اشاره به این که بسیج حافظ ارزش های دینی و انقلابی در جامعه اسلامی است، گفت: شجره طیبه بسیج به عنوان یک نیرویی که از متن مردم برخاسته برای کشورمان عزت آفرین بوده است.

وی از بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی و کاملاً مردمی یاد کرد و با بیان این که تشکیل بسیج یکی از اقدامات ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود، افزود: امام راحل با دور اندیشی و بصیرت بالا دستور تشکیل بسیج را دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهال نوپای بسیج به آرامی در متن جامعه اسلامی رشد کرد و امروز به یک درخت تنومندی در کشورمان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی اعضای بسیج هستند و این نیروی ارزشی و انقلابی از متن مردم برخاسته است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که تفکر بسیج در دوران پیروزی نهضت انقلاب به وجود آمد، تصریح کرد: مردم کشورمان با بسیج عمومی توانستند یک موجی علیه رژیم طاغوت ایجاد کنند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی ها فکر می کردند که توده بسیج مردمی پس از انقلاب اسلامی کمرنگ شده و از بین می رود، خاطرنشان کرد: اما امام خمینی(ره) با آن بصیرت بالای خود پس از پیروزی انقلاب این ظرفیت ارزشمند مردمی را با تشکیل سازمان بسیج حفظ کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیج پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب یک سازمان به وظایف خود در برابر انقلاب پرداخت، تصریح کرد: این نیروی انقلابی و مردمی در همه صحنه ها مدافع حقیقی انقلاب و نظام دینی بوده است.

حجت الاسلام لائینی حضور بی نظیر بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس را جلوه ای حضور در صحنه نیروهای مردمی بسیج در دفاع از انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بسیجیان جانانه از خاک پرافتخار کشورمان در برابر دشمن قدار و تا دندان مسلح ایستادگی حراست و پشتیبانی کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش ها و خدمات بسیج به دفاع مقدس ختم نشد، تصریح کرد: پس از هشت سال جنگ تحمیلی نیز شاهد حضور گسترده و اثرگذار بسیج در سازندگی شهرهای جنگ زده کشورمان بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خدمات ارزنده بسیج هیچ گاه قابل انکار نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید این خدمات ارزشمند و بی منت را به شیوه ای مناسب برای عموم جامعه تبیین کنند تا مردم کشورمان در جریان این خدمات ارزنده بسیجیان قرار گیرند.

امام جمعه نکا با بیان این که بسیج در رفع محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی کشور همواره پیشگام بوده است، تصریح کرد: متأسفانه آن طور که شایسته بود از این خدمات ارزنده تجلیل و تقدیر به عمل نیامد و این نیروهای مردمی و اثرگذار انقلاب اسلامی همچنان گمنام ماند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی، بسیج را تنها یک مجموعه نظامی معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بیشتر فعالیت های این نیروی مردمی در عرصه فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و عمران و آبادی کشور اختصاص یافته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید نقش سازندگی بسیج بیشتر در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: علیرغم وظیفه و تعهدی که بخش های دولتی برای عمران و آبادی کشور به ویژه روستاها بر عهده دارند، اما می بینیم بسیج در دور افتاده ترین نقاط کشور مشغول خدمت رسانی به مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیجی در هر شرایطی و با هر وضعیتی آماده خدمت به انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج به معنای آمادگی کامل برای دفاع از انقلاب در هر شرایط و وضعیتی است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که فرهنگ بسیج با عافیت طلبی به شدت در تضاد است، تصریح کرد: یک بسیجی همواره و در هر شرایطی آماده خدمت به انقلاب اسلامی است و این نیروی مردمی و اثرگذار کشورمان در چهار دهه اخیر به وضوح این ادعا را در عمل ثابت کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیجی اهل شعار دادن و وعده تو خالی دادن نیست، خاطرنشان کرد: بسیجی در میدان عمل خود را ثابت می کند که نمونه ای از این خدمت رسانی را سازندگی، عمران و آبادی روستاها می توانیم مشاهده کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز بسیج به یک فرهنگ فراگیر در جامعه اسلامی تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز یکی از شیوه های سنجش مدیران در نظام اسلامی روحیه جهادی و بسیجی بودن آنها در عرصه خدمتگذاری است.

امام جمعه نکا با بیان این که یک بسیجی هیچ گاه صحنه دفاع از انقلاب را ترک نخواهد کرد و تا آخرین لحظه مدافع حقیقی انقلاب و آرمان های آن خواهد ماند، خاطرنشان کرد: یک بسیجی همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری است و در دفاع و حراست از جایگاه ولایت فقیه لحظه ای درنگ نخواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، بسیج و بسیجی را مایه افتخار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اگر امروز می بینیم در صحنه نبرد با تکفیری های تروریست جبهه مقاومت پیروز شده به برکت تفکر بسیجی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که کشورهای منطقه با الگوگیری از ملت ایران جبهه بسیج مردمی را علیه دشمنان اسلام شکل دادند، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست پس از چند سال جنگ با  تروریست های مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود جنایت کار، این کشورها را از وجود تکفیری های تروریست پاکسازی کند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که راه حل بسیاری از مشکلات کشورمان نیز در عرصه های مختلف بهره گیری از تفکر بسیجی است، تصریح کرد: اگر این تفکر دینی و انقلابی در همه عرصه ها مورد توجه قرار گیرد به حتم بسیاری از مشکلات و معضلات کشور در بخش های مختلف رفع خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کلید حل مشکلات کشور تنها بازگشت به همان تفکر بسیجی سال های نخست انقلاب است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به جای وعده دادن بسیجی وار در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند./۱۳۱۷/پ202/ب1

ارسال نظرات