۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۳۹۴۳۰
چهارم آذرماه؛

پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس در زاهدان تشییع می‌شود

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان گفت: مردم شریف و شهیدپرور زاهدان چهارم آذر ماه میزبان دو ‌شهید گمنام خواهند بود که با تدفین این پیکرها تعداد شهدای گمنام زاهدان به ۱۳ شهید خواهد رسید.
حمزه دهقان، نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حمزه دهقان، نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در محل مسجد سهله زاهدان برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از پیکر دو شهید گمنام در 4 آذر ماه جاری اظهار داشت: یکی از این شهیدان 17 ساله بوده که در عملیات رمضان در تاریخ 20 تیرماه 1361 به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: شهید دیگر جوانی 20 ساله است که در عملیات کربلای 4 در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسیده است.

دهقان با بیان این نکته که زمان استقبال و تدفین شهدا در هفته بسیج خواهد بود عنوان کرد: ما بیشترین بهره‌برداری را در برنامه‌های بسیج، یادواره شهدا، قشر دانش آموزی و دانشجویی و نیز گردهمایی بزرگ بسیجیان با حضور پیکر شهدا داریم.

نماینده کمیته جست‌وجوی‌ مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مراسم ویژه شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در مسجدی که در زاهدان با نام این امام مزین شده برگزار خواهد شد و پیکر این دو شهید والامقام ظهر روز‌ دوشنبه از مسجد ابوذر غفاری تشییع و در حاشیه بولوار رسالت زاهدان تدفین می‌شود.

دهقان دوران دفاع مقدس را دوره‌ای افتخارآمیز و درخشان برای ملت ایران دانست و ابراز داشت: در این مقطع، قهرمانان و رزمندگان دلیر و شجاع ما توانستند با اقتدار کامل از دین، ارزش‌ها و تمامیت ارضی خود دفاع کرده و دشمنان خارجی را شکست دهند.

وی در ادامه افزود: ما موظف هستیم تا این ارزش‌ها را حفظ کنیم و از دین، اعتقادات و باورهایمان پاسداری کرده و این خصوصیات را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های پاسداشت مقام شهدا را خاکسپاری شهدای گمنام معرفی کرد و اذعان داشت: یکی از راه‌های پاسداشت مقام شهیدان و قدردانی از تلاش‌ها و ایثارگری‌هایشان بحث خاکسپاری در نقاط مختلف کشور، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و غیره است.

دهقان با اشاره به خاکسپاری 107 پیکر ‌مطهر شهدای گمنام در 46 نقطه از استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بقیه شهر‌ها به عنوان مرکزیت در یک نقطه دو یا چند مورد شهید وجود دارد اما در زاهدان 11 شهید گمنام وجود دارند که 5 تن از شهیدان در کوهستان پارک زاهدان، 2 شهید در بولوار مهرشهر، یک شهید در شهرک جهاد، یک شهید گمنام در مجتمع مسکونی شهید محمدزاده و همچنین یک پیکر هم در حسینیه عاشقان ثارالله و دیگری در دانشگاه آزاد اسلامی تدفین شده‌ است.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان بالغ بر 50 نقطه پیش‌بینی شده و درخواست‌های رسمی موجود است ابراز داشت: در این استان شور و شوق فراوانی در رابطه با شهدا وجود دارد اما برخی راه و روش و چگونگی درخواست و ‌پیگیری آن را نمی‌دانند.

دهقان در پایان تصریح ‌کرد: جز سه شهرستان سیب سوران، فنوج و مهرستان بقیه شهرستان‌ها دارای شهید هستند که علاوه‌ بر این شهرها، دو دانشگاه پیام نور و فرهنگیان زاهدان هم در دستور کار تدفین شهید گمنام قرار دارند./۸۳۱/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات