۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۵۹۶

تاکید آیت الله سیستانی بر گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز در عراق

حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد بر ضرورت گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز در عراق تاکید کرد.
آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، اگنیس کالامارد کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد ضمن سفر به شهر نجف اشرف با حضرت آیت الله سیستانی دیدار و گفت‎وگو کرد.

حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار خاطرنشان کرد که ایجاد صلح، محبت و همزیستی مسالمت آمیز باید در اولویت همه برنامه ها باشد.

وی افزود: ما بارها از طریق نمایندگانمان در خطبه‎های نماز جمعه کربلا و حتی فتوای سال 2014میلادی بر این مساله تاکید کرده‎ایم و همیشه خواستار گسترش صلح و محبت در بین همه افراد جامعه عراق هستیم.

حضرت آیت الله سیستانی خواستار افزایش نقش سازمان ملل متحد برای کمک رسانی به مردم عراق شد و اظهار داشت که امیدواریم این سازمان در انجام به وظایفش در عراق موفق باشد.

کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: با حضرت آیت الله سیستانی در مورد آخرین وضعیت نظامی و حساسیت‎های موجود در عراق گفت‎وگو کردیم و خواستار نقش تاثیر گذار این مرجع در دوران پساداعش در جهت گسترش صلح و همزیستی مسالمت آمیز در این کشور شدیم.

وی افزود: این مرجع تقلید از طریق نمایندگانش همچنان به آوارگان کمک‎های مادی و معنوی می‎کند و از آن‎ها می‎خواهد که وحدت خود را حفظ و به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند./994/ب902/ف

 

ارسال نظرات