۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۴۰۱۲۷
حجت الاسلام نقوی:

بسیج اصلی ترین پایگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی است

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بسیجی که به سمت آموزه های دینی و عملیات الهی حرکت کند همان شجره مقدسه طیبه ای که انبیای الهی نیز در آن ثبت نام کرده اند.
حجت الاسلام نقوی

حجت الاسلام ناصر نقوی مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان بسیج را نیروی اثرگذاری در جامعه توصیف کرد  و گفت: از آن جایی بسیج متشکل از توده مردم است و شاکله خاص و اثرگذاری دارد، می توان برای هر عملکرد مثبت اجتماعی و فرهنگی روی بسیج حساب باز کرد.

وی بسیج را منحضر به قشر خاصی ندانست و گفت: اینکه بسیج در اقشار مختلف است در توده های مختلف جامعه بسیج حضور دارد  و هر کس خود را پایبند به نظام مقدس اسلامی تصور می کند خودش را بسیجی می داند.

عضو شورای موسسه سراج ادامه داد: می توان گفت مهم ترین ظرفیت هدایت امور اجتماعی و فرهنگی جامعه استفاده از بسیج است.

وی به تشکیل بسیج مستضعفان توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل نیز برای استفاده از همه ظرفیت عمومی و دین داری مردم بود که دستور تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند.

حجت الاسلام نقوی حضور مردم را از ارکان اصلی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: هر جایی که حضور مردم است و مردم پای دین داری و اعتقادات مذهبی شان هستند هیچ مشکلی با رشد و پویایی حکومت اسلامی نداریم.

وی به تشکیل بسیج توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: این کار امام خمینی(ره) برگرفته از حرکت ائمه است که حضور مردم را در عرصه دینداری مقدس می دانند حتی موفقیت های بعضی از اولیا خدا را برگرفته از حضور مردم می دانند.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه تصریح کرد: امام خمینی(ره) نیز موضوع حضور مردم را به سمت بسیج مستضعفان و دستور سازماندهی آن می برند که پس از انقلاب هدر رفتی وجود نداشته باشد و قالب استفاده شده قالب حکومت اسلامی باشد.

وی بسیج را الگوی حرکات موفق در منطقه دانست و گفت: نمونه هایی را که امروز در کشورهای همسایه تجربه می کنیم و هم چنین موفقیت هایی نظیر دفاع مقدس، همه این ها زمینه اصلی اش دین داری مردم است.

وی بسیج را دارای جایگاه بالایی توصیف کرد و گفت: بسیجی که به سمت آموزه های دینی و عملیات الهی حرکت کند این بسیج، همان شجره مقدسه طیبه ای که انبیا الهی نیز در آن ثبت نام کرده اند.

عضو شورای موسسه سراج در مقابله با تهاجم فرهنگی بسیج را اصلی ترین پایگاه بیان کرد و گفت: جبهه اصلی مبارزه با تهاجمات فرهنگی متشکل از توده مردمی معتقد و مقاوم و مجاهد است که این یعنی همان بسیج که مورد نظر امام بود.

وی آموزش را شاکله اصلی چنین اجتماعاتی دانست و گفت: هنگامی که چنین طیفی از مردم ولایتمدار در یک جا جمع شده اند بهترین فرصت است که به آموزش معارف اسلامی مانند سبک زندگی اسلامی، اعتقادات سیاسی پرداخته شود.

حجت الاسلام نقوی بسیج را دارای قدرت بالایی توصیف کرد و گفت: این که بسیج از محصل تا استاد را درون خود جا داده است و متعلق به جناح و قشر خاصی نیست و نشان از قدرت بسیج دارد./979/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات