۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۴۰۴۰۵
حجت الاسلام عرفان مطرح کرد؛

غیبت به معنای عدم ظهور است نه عدم حضور

استاد حوزه علمیه قم گفت: با اندکی توجه درمی یابیم که اگر عنایات ایشان نبود، شیعیان و مسلمانان جهان به یقین نابود می شدند، اما با یاری حضرت(عج) شیعه توانسته در طول تاریخ همواره پیروز باشد و به راه خود ادامه دهد.
حجت الاسلام حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن عرفان در مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که صبح امروز در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به شبهه «امام غایب چه فایده ای برای جوامع دارد» گفت: در ابتدا باید معنای واژه «غایب» را روشن کرد و گفت که مراد از غایب، «عدم ظهور» بوده نه اینکه مراد از آن «عدم حضور» باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نقش امام معصوم(ع) تنها نقش تشریعی و اجتماعی نیست، بلکه نقش تکوینی نیز دارند، اظهار داشت: در روایات آمده است که اگر حجت خداوند روی زمین نباشد، زمین مردم را فرا خواهد گرفت و آنها را نابود خواهد کرد؛ بر این اساس همه برکاتی که دنیا شامل حال بشریت می کند به یمن وجود نورانی حجت خداوند است.

وی با اشاره به این که با توجه به روایات و سیره و قول علمای بزرگ دین درمی یابیم که امام زمان(عج) در عصر غیبت از طریق «عمّال» خودشان امور شیعیان و بشریت را مدیریت می کنند، عنوان کرد: یکی دیگر از راه هایی که ایشان از طریق آن امور را مدیریت می کنند، نامه ها و «توقیعات» است که برای یاران خاص خودشان ارسال کرده اند.

حجت الاسلام عرفان به نامه ارسال شده از سوی امام زمان(عج) به شیخ مفید(ره) اشاره کرد و ابراز داشت:  در این نامه نوشته شده است که «اگر ما شما را فراموش می کردیم دشمنان شما را نابود می کردند».

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در این روزگار با اندکی توجه درمی یابیم که اگر عنایات ایشان نبود، شیعیان و مسلمانان جهان به یقین نابود می شدند، اما با یاری حضرت(عج) شیعه توانسته در طول تاریخ همواره پیروز باشد و به راه خود ادامه دهد.

وی در پایان یادآور شد: با مطالعه سیره علمای بزرگ دین در می یابیم که امام زمان(عج) در طول غیبت کبری هم به صورت شخصی و هم به صورت اجتماعی همواره دادرسی کرده اند و بسان خورشید پشت ابر نورافشانی می کنند، اما بشریت به دلیل عدم آمادگی، نمی تواند ایشان را ببیند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات