۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۴۰۶۶۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی:

دشمن به دنبال انفعال امت اسلام در فضای مجازی است

محمدپور گفت: اگر نگرش فرهنگی به فضای مجازی داشته باشیم، قطعا از موضع انفعالی در این عرصه خارج خواهیم شد و در تولید محتوا نیز موفق‌تر عمل خواهیم کرد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عصر سه شنبه در جمع فعالان فضای مجازی تبریز با بیان این‌که ارتقای سواد رسانه‌ای مردم تهدید فضای مجازی را به فرصت تبدیل می‌کند، اظهار داشت: اینکه آیا فضای مجازی تهدید و فرصت است، به نوع نگرش ما بستگی دارد. 

وی با اشاره به این‌که تصمیم‌گیری سطحی و قشری‌نگری یکی از آسیب‌های جدی در مدیریت فضای مجازی کشور است، خاطرنشان کرد: اگر نگرش فرهنگی به فضای مجازی داشته باشیم، قطعا از موضع انفعالی در این عرصه خارج خواهیم شد و در تولید محتوا نیز موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

محمدپور با تأکید بر این‌که اگر در شرایط فعلی در برابر فضای مجازی وضعیت استیصال داشته باشیم، آسیب خواهیم دید، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ما همواره در حال انفعال باقی بمانیم، اگر از تولید محتوا غفلت کنیم، قطعاً در فضای تهدید و فرصت‌سوزی قرار خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تأکید بر این‌که دل‌های پاک زیادی در سراسر دنیا تشنه آموزه‌ها و معارف دینی هستند، افزود: این فضای مجازی است که به ما مسلمانان و شیعیان اجازه می‌دهد به حریم و خلوت ملت‌ها دست یافته و با عنایت به منابع غنی دینی به این وظایف دست یابیم.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده، جانشین فرماندهی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با بیان این‌که فضای مجازی یکی از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ سال عقب‌تر از فضای مجازی هستیم و طی این سال‌ها دشمن کشور ما را با ناتوی فرهنگی تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان این‌که غفلت از فضای مجازی منجر به جولان افکار و اندیشه های مسموم شده است، تصریح کرد: فضای مجازی تنها موضوعی است که تقریباً مورد غفلت قرار گرفته، دشمن به واسطه فناوری بالای خود از فضای مجازی توانسته از این طریق به اهداف خود برسد.

عباسقلی‌زاده با بیان این‌که استقلال و اعتقادات ملت‌ها به واسطه تهاجم فرهنگی غرب در فضای مجازی مورد تهدید جدی قرار گرفته است، گفت: اتخاذ حالت آفندی در مقابله فضای مجازی از فرمان‌های مقام  معظم رهبری است، از سوی دیگر انسجام‌بخشی، وحدت‌بخشی و توانمندسازی تبلیغات و محتوا در فضای مجازی راه اصلی مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات