۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۴۲۴
چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا؛

همایش بزرگ حافظان قرآن کریم در جامعه‌الزهرا برگزار می‌شود

برگزاری همایش بزرگ حافظان قرآن کریم، جلسه دفاعیه پایان نامه «دیدگاه فقها در رابطه با اخبار تحلیل خمس»، و معرفی کتاب ترگل با عنوان ۱۱ دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طیبه سادات طباطبایی گفت: اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا(س) با استعانت از پروردگار متعال، در نظر دارد همایش بزرگ حافظان قرآن کریم را با هدف شناسایی و گردهمایی سالانه حفاظ مجموعه بزرگ جامعه‌الزهرا (س) برگزار کند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: ایجاد انگیزه و اشتیاق  مضاعف به حفظ آیات قرآن کریم، تقدیر از حافظان برتر مجموعه و همچنین تشویق به ادامه مسیر حفظ با تلاش و انگیزه بیشتر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش سالانه است.

طباطبایی با بیان اینکه همایش بزرگ حافظان قرآن کریم ویژه طلاب، اساتید و کارکنان است، از همه حافظان بیش از یک جزء قرآن کریم در مجموعه بزرگ جامعه‌الزهرا(س) درخواست کرد جهت ثبت نام و حضور در این همایش به سامانه ثبت نام حافظان قرآن کریم به نشانی http://prof.jz.ac.ir/quran/ مراجعه کنند.

داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه «دیدگاه فقها در رابطه با اخبار تحلیل خمس» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «فقه و اصول» با موضوع «دیدگاه فقها در رابطه با اخبار تحلیل خمس» توسط سرکار خانم «فهیمه وفایی مغانی» برگزار می‌شود.

«مریم برقعی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «عباس نامدار» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز دوشنبه، ۱۳ آذرماه ساعت۱۱ در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار خواهد شد.

نشست علمی «مسئله‌شناسی مطالعات زنان» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

ریحانه حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر افزود: نشست علمی پژوهشی «مسئله‌شناسی مطالعات زنان (راهبرد گرایشی یا میان رشته‌ای)» از سوی نشست انجمن علمی پژوهشی زن و خانواده این معاونت در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این نشست که با هدف آشنایی بیشتر پژوهشگران با مباحث رشته مطالعات زنان تشکیل شد، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «محمدرضا کدخدایی»، استاد حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخت.

کتاب ترگل، ۱۱ دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب

کتاب ترگل با قلمی روان و جوان پسند، ۱۱ دلیل عقلی و روانشناسانه را در مورد حجاب و عفاف تبیین کرده است.

این کتاب به همت عماد داوری دولت آبادی با مقدمه آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی دربردارنده ۱۱ دلیل عقلی و روانشناسی برای حجاب است.

نویسنده این کتاب کوشیده است با تلفیقی از کتاب «مساله حجاب» شهید مطهری و بیانات آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به بیان عقلی و روانشناسانه حجاب و عفاف به صورت خلاصه بپردازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «من یک دخترم ! زیبا و جذاب ! احساسی در من نهفته است به نام دلربایی ، انگار باید اوقاتی از روزم را دلربایی کنم.

من زیبا هستم، می‌خواهم عالم و آدم زیبائیم را ببینند، می‌خواهم با دیدنم، انگشت به دهان شوند! من اصلا کاری به دین ندارم، من عقل دارم، چرا باید خودم را با یک چادر مشکی بپوشانم؟»

قلمی روان و مناسب برای نسل جوان مهم‌ترین ویژگی این کتاب بشمار می‌رود.

کتاب ترگل در ۱۲۰ صفحه‌ تمام رنگی و در قطع رقعی از سوی انتشارات اعتلای وطن منتشر شده است./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات