۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۴۳۶

انتشار کتاب «انقلاب حسینی» به زبان ژاپنی در عراق

آستان مقدس حسینی از کتاب جدید خود به زبان ژاپنی تحت عنوان «انقلاب حسینی» رونمایی کرد.
کتاب «انقلاب حسینی» به زبان ژاپنی

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات و پژوهش کربلا وابسته به آستان مقدس حسینی از ترجمه کتابی با عنوان «انقلاب حسینی» به زبان ژاپنی و به نویسندگی آیت الله شیخ محمد مهدی شمس الدین از علمای لبنان رونمایی کرد.

این کتاب در برگیرنده مباحثی پیرامون آثارانسانی و شرایط اجتماعی انقلاب امام حسین (ع) و فلسفه قیام سید الشهدا (ع) بر یزید است.

عبدالامیر القریشی مسؤول مرکز تحقیقات و پژوهش کربلا در این رابطه به خبرنگاران گفت: کتاب مذکور که به زبان عربی نگاشته شده را «اوتو سومو اوكادو» مدیر مرکز تحقیقات خاورمیانه شهر توکیو به زبان ژاپنی ترجمه کرده است.

وی افزود: این کتاب اولین کتابی است که مرکز تحقیقات و پژوهش کربلا به زبان ژاپنی ترجمه کرد.

اعزام مبلغ به مدارس و دانشگاه‎های استان کربلا

همچنین حجت الاسلام شیخ فاهم ابراهیمی مسؤول امور تبلیغ دینی آستان مقدس حسینی در این رابطه به خبرنگاران گفت: پس از هماهنگی با اداره آموزش و پرورش و دانشگاه‎های استان کربلا و تاکید حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی مبلغان و طلاب حوزه‎های علمیه باید با حضور در مدارس ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه‎ها به تبلیغ اسلام بپردازند.

وی بر آمادگی این آستان جهت ارتقای سطح فرهنگی و دینی جوانان تاکید کرد و افزود: مبلغان می‎توانند نقش بسیار اساسی در مواجهه با فرهنگ پلید کشورهای خارجی که جوانان ما را هدف قرار داده‎‎است، ایفا کنند.

مسؤول امور تبلیغ دینی آستان مقدس حسینی تصریح کرد: مباحث تبلیغی شامل همه رده‎های سنی و مقاطع تحصیلی می‎شود تا آنان به خوبی با فکر و اندیشه‎های اسلام اصیل و نهضت امام حسین (ع) آشنا شوند و بتوانند از خود در برابر هجمه افکار منحرف محافظت کنند./994/ب901/ف

ارسال نظرات