۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۴۱۷۲۶
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

بدعت ها و رفتارهای ناصحیح چهره تشیع را در جامعه جهانی مخدوش می کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بدعت ها و رفتارهای ناصحیح در عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) چهره تشیع را نزد جامعه جهانی مخدوش می کند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: رفتارهای ناصحیح در عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) چهره تشیع را نزد جامعه جهانی مخدوش می کند.

وی در ادامه تفسیر حکمت های نهج البلاغه، حکمت 272 که امیرمؤمنان(ع) در آن می فرمایند، اگر در برابر اين لغزشگاه ها، گامهايم استوار شود امورى را تغيير خواهم داد و بدعتهايى را كه گذاشته اند از ميان خواهم برد، افزود: امیرمؤمنان(ع) در طول دوران حکومتشان به خاطر آزار و اذیت ها و جنگ هایی که از سوی دشمنان برایشان پیش می آمد، در راحتی و آسایش نبودند به همین سبب فرصت تشریح مسائل عمیق دینی را پیدا نکردند و بسیاری از مسائل معرفتی در سینه ایشان مدفون شد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اذعان کرد: ورود بدعت به ادیان الهی همواره در طول تاریخ موجب آزار و اذیت برای علمای دین بوده است؛ برخی از امور جذابیت ظاهری دارد ولی می تواند منجر به وهن شیعه باشد؛ برخی به ائمه(ع) عشق دارند ولی نمی دانند چگونه عشقشان را ابراز کنند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: قمه زدن عملی است که چهره شیعه را در جامعه جهانی به شکل بسیار بد نمایان می کند در حالی که عاشقان ابا عبد الله الحسین(ع) باید تمام نیرو و قوای خودشان را بگذارند علیه دشمن مشترکی که در حال از بین بُردن جان و مال و ناموس مردم بیچاره کشورهای مستضعف هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب با یک وهابی روبرو شدم که بنده را رافضی خطاب کرد، از او پرسیدم به چه دلیل چنین ادعایی داری او گفت استاد ما در دانشگاه می گفت شما رافضی ها بلافاصله بعد از نمازهای یومیه دستانتان را بلند می کنید و می گویید جبرئیل خیانت کرد یعنی خداوند به جبرئیل دستور داد نبوت را به علی(ع) ابلاغ کند ولی جبرئیل به محمد ابن عبدالله(ص) ابلاغ کرد، من نیز از او خواستم تا در نماز جماعت شیعیان شرکت کند و دروغ بودن این مساله برایش آشکار شود، او پذیرفت و بعد از شرکت در نماز جماعت از نظری که داده بود پشیمان شد.

وی گفت: عاشقان امام حسین(ع) نباید خودشان را در معرض تهمت واقع کنند، درآوردن لباس در حین عزاداری هیچ دلیل روایی ندارد بلکه می تواند موجب وهن و تمسخر شیعه باشد؛ ملاک باید نظر مراجع تقلید و نهایتاً نحوه عملکرد مراجع تقلید باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان گفت: یک روز شخصی از وهابی ها به بنده گفت، چرا شما در شب عاشورا لباسهایتان را درمی آورید و مشغول رقصیدن می شوید، بنده در آن روز نتوانستم او را قانع کنم که این رفتارها نوعی از عزاداری است./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات