۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۴۲۷۰۷

بزرگداشت آیت الله قاضی خرم آبادی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله قاضی خرم آبادی بنیانگذار فقید دانشگاه قم با عنوان«ساعتی با کلام ربانی» پیش از ظهر امروز در دانشگاه قم برگزار شد.
مرحوم ‌آیت الله قاضی آیت الله قاضی خرم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله قاضی خرم آبادی امروز در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دیرباز رییس دانشگاه قم با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله قاضی خرم آبادی عنوان کرد: ایشان جزء نخستین طلابی بود که در زمان رژیم ستمشاهی از خرم آباد به قم آمد و با تلاش و مجاهدت و خستگی ناپذیری خدمات فراوانی را به جامعه ارائه کرد.

در ادامه حجت الاسلام بی آزار شیرازی با اشاره به اهتمام آیت الله قاضی خرم آبادی به تربیت و علم آموزی دختران و مادران جامعه خاطرنشان کرد: اهتمام این روحانی مجاهد و انقلابی به تحصیلات بانوان سبب شد تا در دانشگاه قم، خواهران به صورت جداگانه به تحصیل پرداخته و اختلاط در محیط دانشگاهی به وجود نیاید.

اسدتاش مدیر دفتر فعالیت های قرآنی دانشگاه قم نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم، بر نگاه ویژه آیت الله قاضی خرم آبادی به فعالیت های قرآنی تأکید کرد و گفت: این شخصیت انقلابی و معنوی، خادم واقعی قرآن بود و اهتمام ویژه ای به جلسات و برنامه های قرآنی چه در بعد شخصی و چه در بعد اجتماعی داشتند.

وی افزود: با فقدان علما و بزرگان دین، برکت از زمین می رود و آیت الله قاضی خرم آبادی یکی از نمونه های برجسته علم و ایمان و معنویت بود.

مدیر دفتر فعالیت های قرآنی دانشگاه قم تصریح کرد: انسان وقتی نعمتی را از دست می دهد، ارزش آن را درک می کند و ما که از سال 64 در محضر این عالم وارسته بودیم، بعد از رحلت ایشان، فقدان حضورش را درک کردیم.

اسدتاش تأکید کرد: صحبت درباره ابعاد شخصیتی، علمی و معنوی آیت الله قاضی خرم آبادی بسیار زیاد است و ایشان به عنوان خادم قرآن، عمر خود را در راه خدمت به فرهنگ قرآنی و اعتلای دین صرف کرد.

وی ادامه داد: آثار ماندگاری از این شخصیت برجسته و مجاهد انقلابی برجای مانده است که امیدواریم ما بتوانیم ادامه دهنده مسیر ایشان در راه خدمت به قرآن باشیم.

مدیر دفتر فعالیت های قرآنی دانشگاه قم در پایان خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه ایشان به محافل قرآنی در مجامع علمی و دانشگاهی حسنه ای ماندگار است که سبب پرورش و رشد استعدادهای قرآنی در دانشگاه قم شده است.

در بخش دیگری از این مراسم از برگزیدگان دانشگاه قم در مسابقات قرآنی منطقه ای و کشوری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل به عمل آمد.

زینب سادات رضوی در رشته ترتیل قرآن، محمد ژرفی یگانه در رشته حفظ 20 جزء، مرضیه سادات حسینی در رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، محمدرضا رضایی در رشته حفظ کل، سید مصطفی میر صانعی در رشته دعا و مناجات خوانی، زهرا دوازده امامی در رشته قرائت تحقیق، ام البنین موسوی مطلق در رشته حفظ 10 جزء، مرضیه سلیمانی در رشته حفظ 5 جزء، هاجر بیت عبید در رشته قرائت تحقیق، مریم سادات موسوی در رشته حفظ 20 جزء، سعید یوسفی در رشته 10 جزء، روح الله امیرآبادی، مهدی رایگان و زهرا ترک زاده در ششمین مرحله واژه های آسمانی  در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات