۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۴۲۸۸۸

نشاط بانوی ایرانی در قاب غفلت مسؤولان

در جامعه ایران با توجه به نبود زیر ساخت های مناسب برای اوقات فراغت بانوان؛ فمنیست ها و غرب زدگان داخلی از احساسات بانوان نهایت سوء استفاده را کرده و تا حدی توانسته اند با تفکرات انحرافی بر جامعه بانوان تأثیر بگذارند.
هویت زنان

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی ها آنچه بیشتر برای بانوان آزار دهنده می شود زمان و وقت آزادی است که آنها را بیش از پیش محتاج و نیازمند اوقات فراغت مفید کرده است.

برخی کار و نوآوری و اشتغال و بچه داری در منزل را انتخاب کرده ولی برخی پس از انجام کارهای منزل در تلاش و جستجو برای پر کردن اوقات فراغت خود در خارج از منزل هستند.

متأسفانه وقتی این بانوان پا به عرصه اجتماع می گذارند و به سمت هر کدام از مصادیق مرسوم برای گذراندن اوقات فراغت می روند از آنجا که زیر ساخت های استفاده سالم از آن مصادیق برای بانوان مهیا نشده است تنها با نهی و غضب جامعه فرهنگی در مملکت اسلامی مواجه می شوند.

اما آنچه جای تامل و تدبر و مطالبه از مسؤولان امر دارد این است که با توجه به وجود بودجه های فرهنگی و ورزشی چه مقدار زیر ساخت برای ورزش و گذراندن اوقات فراغت سالم برای بانوان در نظر گرفته شده است.

پاسخ به این سوال ضروری است که جامعه مذهبی در کنار نهی از منکر بانوان آیا مسؤولان را امر به معروف کرده اند تا نسبت به ایجاد زیر ساخت سالم برای گذراندن اوقات فراغت بانوان تلاش نمایند که هر روز شاهد مصادیق جدیدی از ابتذال  نباشیم.

این نگاه قهری و کم توجهی در حالی ست که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولین و مدیران ورزش کشور با معظم له در سال های۸۴،۸۹،۹۱،۹۳ بارها به مسئولین فرموده اند در مسئله ورزش همگانی فرقی میان زن و مرد نیست و باید زیر ساخت های لازم برای ورزش بانوان محیا شود.

محل ها و لوازم مخصوص ورزش همگانی بانوان مثل آماده سازی زمین فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... و خط ویژه دوچرخه سواری بانوان از جمله اموریست که میتواند در پارک های مخصوص بانوان آماده شود؛ برای مثال جامعه دینی باید به جای نهی از دوچرخه سواری بانوان به مسؤولان امر کنند و مطالبه نمایند تا محلی مناسب برای دوچرخه سواری بانوان ایجاد نمایند که با آسایش و آرامش خاطر ورزش کنند.

اما  در جامعه ایران باتوجه به وجود نگاه سنت های فرهنگی به جامعه بانوان و عدم ایجاد زیر ساخت های مناسب، فمینیست ها و غرب زدگان داخلی از احساسات بانوان نهایت سوء استفاده را کرده و تا حدی توانسته اند با تفکرات انحرافی تاثیراتی در جامعه بانوان بگذارند که بخشی از رشد این تفکر حاصل سوء مدیریت مدیران و بخشی را میتوان گفت حاصل برخورد قهری نابجای جامعه ی دینی بوده است.

آنگاه که ورزش قهرمانی بانوان و افتخارات بانوان را در سیمای ملی با حفظ شئون نمایش نمی دهیم و اهمیت قهرمانی بانوان سرافراز کشور را به نمایش نمی گذاریم.

بانوی ایرانی میل به دنبال کردن ورزش بانوان نداشته و به جای آن ورزش آقایان را دنبال می کند و مطالبه آن حضور در ورزشگاه برای مشاهده ورزش آقایان است؛ این در حالی ست که همین خانمی که حضور در ورزشگاه آقایان را مطالبه می کند در مسابقات قهرمانی بانوان حتی یکبار بین تماشاگران خانم ننشسته است و رغبتی برای دنبال کردن آن نداشته است.

با این مدل پوشش رسانه ای علاوه بر ظلم به ورزش بانوان بر خلاف منویات مقام معظم رهبری، مطالبات جامعه بانوان را به سمت حضور در ورزشگاه برای مشاهده ورزش آقایان برده ایم.

مومنان اول از همه باید این سوال را از خود بپرسند که چرا ورزشگاه ها برای تشویق بانوان خالی از خانم های ورزش دوست است و مطالبه این خانم ها حضور در ورزشگاه ها برای دیدن ورزش آقایان است.

مقام معظم رهبری ۱۳۸۴/۸/۳۰ خطاب به بانوان کوهنورد فاتح قله اورست: من تجليل از شماها را وظيفه ‏ى خودم می دانم و حقاً و انصافاً بايد عظمت اين كار به مردم نشان داده بشود.

آنچه برای جامعه دینی ما قابل ذکر است این مطلب می باشد که بخشی از وضع موجود مطالبات بانوان و گاهی برخی اوقات فراغت های مبتذل حاصل عدم مطالبه صحیح از مسئولین و نگاه قهری اشتباه جامعه دینی می باشد زیرا آنجا که باید از مسئولین مطالبه می شد برخورد قهری اشتباه صورت گرفت.

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و معاونین سازمان تربیت بدنی

«محیط ورزش بانوان باید به گونه‌اى باشد که حدود اسلامى در آن دقیقاً رعایت شود. در ورزش بانوان تبرج و خودنمایى زن ممنوع است، زیرا اگر جامعه‌ به محیطى براى خودنمایى زن تبدیل شود، امور جدى جامعه‌ نظیر خانواده، سلامت، عفاف و عصمت جوانان ضربه میخورد.

سؤال و مطالبه جامعه ی دینی این روزها باید این باشد که از سال ۱۳۷۵ تا کنون مسئولین چه مقدار به این امر مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانیده اند.

نباید گذاشت جای مطالبه گران حقیقی حقوق و کرامت بانوان که جامعه دینی می باشد با فمنیست ها و غربزدگان داخلی عوض شود زیرا اینها هدفی جز تبدیل کردن زنان به ابزار ندارند ونتیجه تفکرات این افراد در غرب قابل مشاهده و بررسی است»./841/پ۲۰۰/س

حجت الاسلام مهدی قیاسی

ارسال نظرات