۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۴۲۹۱۴
مدیر کل ارشاد قم خبر داد؛

نشست مجمع مکتا در قم برگزار می‌شود

حسینی کاشانی از برگزاری نشست مجمع تخصص کتابخانه‌های تخصصی قم با حضور ایت الله استادی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم خبر داد.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی، مدیر اداره کل ارشاد اسلامی قم، امروز، در نشست خبری در که سالن جلسات مجتمع شهید آوینی برگزار شد، به اعلام برنامه‌های همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم، جشنواره و هفته قران و عترت پرداخت و از برگزاری دوره تکمیلی روزنامه نگاری خبر داد.

حسینی کاشانی درباره مجمع کتابخانه‌های تخصصی قم گفت: در راستای اجرایی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل حرکت‌های خودجوش مردمی در عرصه فرهنگ، در سال 93 مجمع کتابخانه‌های تخصصی قم با نام «مکتا» فعالیت‌های خویش را آغار کرد و این مجمع حرکت خودجوش مردمی و غیر دولتی است

وی با بیان اینکه 36 کتابخانه تخصصی استان قم در مجمع مکتا عضویت دارند، گفت: تأمین منابع تحقیق و ارائه آن به پژوهشگران، هم‌افزایی و تعامل ارتباطات و اطلاعات میان مدیران و تبادل منابع کتابخانه‌های تخصصی از اهداف تشکیل این مجمع است.

مدیر اداره کل ارشاد اسلامی قم بیان کرد: اعضای مجمع مکتا با مراجع تقلید عظام دیدارهای مختلفی داشته‌اند و فعالیت‌های این مجمع  را برایرآنها شرح داده‌اند.

حسینی کاشانی با اشاره به ضرورت الگوگیری دیگر نهادهای فرهنگی از مجمع مکتا،گفت: فعالیت‌ها و تبادل اطلاعات اعضای مجمع مکتا می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر نهادها فرهنگی کشور باشد تا اینکه از موازی‌کاری این نهادها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته پژوهش همایش کتابخانه‌های تخصصی قم برگزار می‌شود، گفت: این همایش در روز پنجشنبه 23 آذر امسال با حضور و سخنرانی آیت الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت 9 تا 11 در سالن شهید مطهری مجتمع علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

مدیر اداره کل ارشاد اسلامی قم ابراز کرد: در این مراسم از 5 کتاب تولیدی کتابخانه‌های تخصصی قم رونمایی می‌شود و همچنین از مدیران و اعضای فعال این مجمع تقدیر به عمل می‌آید.

 برنامه‌های هفته قرآن و عترت

وی در بخش دیگر از این نشست خبری، درباره برنامه‌های جشنواره هفته قرآن و عترت گفت: هدف از این جشنواره و  معرفی دستاوردهای علوم قرآنی استان قم و ارتقای فعالیت‌های قرآنی و ترویج و تبلیغ قرآن و عترت در بین مردم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: برنامه‌های هفته قرآن و عترت با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد، شورای توسعه قرآنی استان قم، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، صدا و سیما و دیگر همکاری نهادهای فرهنگی از ۶ اسفند لغایت ۱۲ اسفندماه در استان قم برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی درباره فراخوان جشنواره قرآن و عترت ابزار کرد: این جشنواره در زمینه‌های شعر، داستان، مقاله و پایان نامه، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی و فیلم نامه نویسی، تلاوت، آوا و نغمات دینی، سرود و نغمه های بی آهنگ و بخش رسانه (مکتوب و مجازی) فراخوانی را منتشر کرده است.

وی بیان کرد: مهلت ارسال آثار این جشنواره تا ۱۰ بهمن ماه امسال است که مراسم اختتامیه آن در 17اسفند امسال با حضور معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار می‌شود و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

دوره تکمیلی روزنامه نگاری در قم

وی در پایان از برگزاری دوره تکمیلی روزنامه‌نگاری در قم خبر داد و گفت: سال گذشته دوره مقدماتی روزنامه نگاری در اداره ارشاد قم برگزار شد که و با استقبال مناسب خبرنگاران روبه‌رو شد.

حسینی کاشانی بیان کرد: دوره تکمیلی روزنامه‌نگاری از اول دی ماه امسال با دوره‌های عکاسی، صفحه‌آرایی، روزنامه‌نگاری پیشرفته از اول دی ماه امسال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به معاونت مطبوعات اداره ارشاد قم مراجعه کنند./۹۹۸/پ۲۰۲/ش

ارسال نظرات