۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۴۳۴۳۱
امام جمعه بندرعباس:

وحدت صوری بین حوزه و دانشگاه موثر نیست

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، گفت: وحدت صوری بین حوزه و دانشگاه موثر نیست؛ بلکه باید بین این دو مرکز مهم آموزشی، وحدت به معنای واقعی شکل بگیرد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر رعایت اجرای احکام الهی گفت: مومنان باید به اجرای احکام و فریضه های الهی نظیر نماز، روزه، حج، زکات و خمس اهتمام ویژه ای بورزند و از انجام اعمال ناشایستی همچون ربا و رشوه، ضایع کردن حق دیگران و روا داشتن ظلم و ستم در حق دیگران به جد خودداری کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی افراد از رشوه به عنوان هدیه نام می برند که این تعبیر نادرست است، اهدای هدیه از روی دوستی و رفاقت مانعی ندارد اما اعطای هدیه در قبال انجام کار، رشوه محسوب شده و حرام است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه  اگر زکات بدون خمس پیاده شود تمام مشکلات حل نمی‌شود تصریح کرد: درصورتی که زکات و خمس باهم در جامعه پرداخت شود می‌توانند حلال بسیاری از  مشکلات موجود در جامعه کنونی باشند.

 آیت الله نعیم آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه فرهنگ زکات باید نهادینه‌سازی شود افزود: باید با تبیین تهدیدات مربوط به عدم پرداخت خمس و زکات برای مردم، اثرات آن در وجوهات نمایان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از میزبانی استان هرمزگان در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» خبر داد و با تاکید بر حضور حداکثری و همکاری مسؤولان در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این اجلاس گفت: این اجلاس با حضور شخصیت های برجسته فرهنگی کشور در شهر بندرعباس برگزار می شود کو باید از این فرصت، نهایت بهره را برد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به در پیش بودن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، گفت: وحدت صوری بین حوزه و دانشگاه موثر نیست، بلکه باید بین حوزه و دانشگاه، وحدت به معنای واقعی شکل بگیرد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه امتیارانی نسبت به یکدیگر دارند افزود: امتیاز مهم حوزه این است که تمامی مطالب ارائه شده با دین مبین اسلام سازگار است، همچنین در حوزه هرکس دانشمندتر باشد خداشناس تر است.

وی به روز جهانی «عاری از خشونت و افراطی گری» اشاره کرد و با تاکید بر اینکه ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با خشونت است افزود: غرب و آمریکا کانون خشونت هستند.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: آنان در جهان و منطقه خشونت ایجاد می کنند تا به منافع نامشروع خود دست یابند؛ بنابراین باید پرچم جهان عاری از خشونت را از دست غرب به ویژه آمریکا گرفت./851/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات